Läkarutbildning i Ungern - Forum

2010-01-07 15:24   Hallon
Hej, jag är en tjej som tog studenten våren 2009. Tänker starkt på att söka till Medical School at Semmelweis University in Budapest. Jag undrar om det är någon där ute som har gjort "entrance exam" till Semmelweis, eller som ska? Eller är det någon som studerar i Ungern och har lust att berätta hur det är? :) Skulle bli jätteglad för svar, grubblar hela tiden på om jag ska söka eller inte... Tack tack :)

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-01-11 00:29   Katy
hej...jag har oxå tänkt läsa läkare i Ungern bl a i Pecs.. vore kul om vi kunde ta kontakt.. vill du bara just läsa i semmelweis?

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-01-15 12:03   ylva
Hej! jag ska också söka läkarutb. till hösten men vet inte riktigt vart än. Ska åka ner i februari till polen och hälsa på en kompis som pluggar och tänkte passa på besöka några fler universitet då på en gång. Skicka gärna iväg ett mail vore kul att prata med nån i samma tankar o kanske söka ihop!:) donnansthlm@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-02-05 23:30   martin
Hej. Jag har sokt till lakarutbildningen i utomlands. Jag har tagit reda pa nastan allt som en student behover veta for att ansoka =), jag kan beratta for dig hur jag gjorde, du kan kontakta mig via mail eller msn. msn / mail : martin_22@hotmail.se

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-03-23 09:21   Ice Tea
Tjena Martin! Har du fått reda på när du ska skriva antagningsprovet? Jag är själv på gång att ansöka, så jag lär nog inte skriva det förrän tidigast i vår. :-) Add:ar dig på msn sen!

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-03-25 19:04   martin
Ice Tea yes, adda mig sa kan vi byta vara fragor

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-03-27 11:49   Hallon
Vad roligt att det är fler som ska söka utomlands!! Jag missade sista ansökningsdatum till Semmelweis.. Men jag har nu bestämt mig för att läsa pre-medical course i Budapest i höst :D Håller på att söka för fullt! Ska se till att skaffa msn så jag kan adda er :D

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-03-29 15:30   Ice tea
Hallon: Enligt ansökningsblanketten är sista anmälningsdatumet den 31 Maj, så det bör inte vara för sent. Men planerar du att läsa pre-med innan så kanske det är för sent, ja. :-) Har add:at dig nu Martin. Passar på att kasta ut min MSN här med om andra likatänkande vill ha någon att prata med! ullmiz@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-04-13 01:21   moa
hej jag funderar på att söka medicin på Semmelweis Uni. undrar ifall AT-tjänsten ingår i utbildningen? o ifall nån kan hjälpa mig me application. //Moa

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-04-13 14:23   Ice tea
Hej Moa, vad jag vet ingår AT-tjänsten i den 6-åriga ungerska utbildningen. Men det kan hända att man får göra en mindre AT efter utbildning för man ska få en chans att anpassa sig till det svenska systemet. Det skiljer sig säkert litegran. Martin: jag har både add:at dig på Msn och mail:at, men inte lyckats få något svar, så jag börjar misstänka att det kan vara fel mail-adress? Get back to me, please. :-)

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-04-19 09:20   Sanna
Hej! Jag fick mitt antagningsbesked till premedical, Budapest i går!!! Skulle vara såå kul att prata med folk som ska till Budapest i höst och plugga pre-kursen eller på som Semmelweis! Maila mig, skriv på msn eller fb:) /Sanna Ovesson s4nn4_jag@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-06-01 18:59   Bellis
Hej folkens! jag har läst alls inlägg och inponerad och tacksam för att folk är så hjälpsamma :) anyway, jag har några frågor, jag är vill söka till läkarprogrammet i ungern tänker jag. Med tanke på all positiv kritik jag har läst om ungern. Det skulle vara kul om det är fler som vill söka till programmet. Ngn som har ngt att säga eller tipsa om ngt är väkomna till att adda mig på msn sukosh@hotmail.com Bellis

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-07-01 17:33   Sulle
Hej allihopa! Jag har kommit in i Pec medical university i Ungern och ska börja i år. Om någon har några frågor eller börjar i samma skolan i år blir det trevligt att lära känna några nya människor innan resan till ungern. p.s. email: uni.raaz@gmail.com Mvh Sulle

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-07-02 17:20   Ica Tea
Tjena Sulle! Jag har också kommit in Pécs Medical School och jag åker ner nu om 3 veckor för att börja pre-med! Det är najs å höra att någon mera har valt att studera där! Skickar dig ett mail med min info. Mvh

RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-07-26 13:01   Andréa

Hej!
Jag ska gå pre-medical på Semmelweis i höst. Någon mer som ska dit?? Hör av er i så fall :)
/Andréa


RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-07-26 13:04   Andréa

Hej!
Jag ska gå pre-medical på Semmelweis i höst. Du ska med dit eller? :)
/Andréa


RE: Läkarutbildning i Ungern
2010-10-01 18:59   Aileen

Hej!

Jag funderar på att söka in till läkarutbildningen i Budapest och undrar om det finns någon från stockholmsområdet som tänker i samma banor som mig? Jag har precis tagit studenten från den naturvetenskapliga linjen.
Skulle vara jättebra om vi kunde komma i kontakt med varandra och diskutera antagningsprov, ev. lägenhet m.m.
Min msn är skolttis@hotmail.com


RE: Läkarutbildning i Ungern
2011-07-05 17:27   hiz

jag har kommit in i debrecen i basic medical years, är det samma sak som pre midical eller?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀