Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland - Forum

2006-08-26 12:58   Nat
Hej, Jag undrar om det är ngn som har sökt till läkarutbildningen i : St. Petersburg State Medical Academy? Eller om ngn studerar där? Eller om ngn känner ngn som studerar där? :P Hör gärna av er till : Natascha_2002@hotmail.com

Ang: Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland
2006-09-04 01:26   Mari
Hej Jag kollade upp St Petersburg förut men det verkade oerhört oseriöst. Man skulle t e x sätta in en del av terminsavgiften på ett konto innan terminen började. Detta konto tillhörde en indisk medborgare som var född -85. Det enda kravet för att komma in var egentligen att man betalade en massa pengar till dom. Jag tänkte förut läsa till läkare men har nu gett upp. Jag har inte MVG i alla ämnen eller 2,0 på högskoleprovet. Jag tror inte att jag kommer få det heller. Jag kollade upp läkarutbildningar i europa, england och USA. Jag betalade en massa ansökningsavgifter mm till olika universitet (i Bulgarien, ryssland, USA mm) Av vissa fick jag inte ens besked om jag kommit in eller inte! Om du nödvändigtvis ska läsa utomlands rekommenderar jag inte bulgarien eller ryssland. Satsa i sånna fall på tjeckien, polen eller ungern. Ryssland är inte med i EU vilket kan försvåra för dig i framtiden om du vill kunna jobba i olika länder. Dessutom kan man köpa en läkarlegitimation där vilket visar hur oseriöst det landet är. Lycka till i fortsättningen och ursäkta för mitt aningen negativa brev. Håll hårt i dina pengar och kolla upp universiteten ordentligt är mitt råd.

Ang: Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland
2006-09-04 13:00   Rosi
Hej, jag dumpade också st petersburg, och kom nu in i polen...känns hur kul som helst, även om d handlar om myucket pengar!!!

Ang: Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland
2006-12-01 22:26   zaouia
hej natasha jag plugga sjalv i st.Petersburg medical state..ar det nagot du undrar over sa ta kontakt med mig pa: mzaouia@hotmail.com lycka till..

Ang: Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland
2006-12-11 13:02   Mats
Hej, jag kan inte rekomendera att plugga i Sankt Petersburg savida inga andra alternativ aterstar. korruptionen aer utbredd och kunskaperna i engelska aer begraensad hos laerarna. matshogmark@gmail.com

RE: Läkarutbildning i St. Petersburg, Ryssland
2009-09-17 16:33   MZ
tjena mats hur mår du, är du Sverige nu??? mzaouia@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀