läkarutbildning i Polen - Forum

2005-02-08 00:38   Sussie
Ni som har kommit in på läkarutbildningen i Polen, hur kom ni in? Var det genom intervju, betyg eller intagningsprov? Hur var intervjun/intagninsprovet?? Tacksam för svar, /Sussie

re: läkarutbildning i Polen
2005-02-26 21:39   Hala
tja Sussie! Det finns två universtet i Polen, Wroclaw och Gdansk. I Wroclaw tar man in på betygen, man måste ha G i alla ämnen och man måste så klart ha gått en naturvetenskaplig utbildning. I Gdansk kräver man samma sak men även en intervju och ett intagningsprov som man gör i stockhlom någongång i juni! Du kan adda mig på hala_qatanani@hotmail.com om du vill

re: läkarutbildning i Polen
2005-03-01 12:33   Jay
Hejsan, skulle bara tilllägga att det finns två skandinaviska skolor till. En i Bialystok, och en i Szecnin.

re: läkarutbildning i Polen
2005-03-14 01:07   fja
jag får fortsätta tillägga med att det finns många fler skolor än så. poznan, som av många anses vara den bästa, tar emot många skandinaviska studenter (jag tror dock att det är mest norrmän och man ansöker genom www.filanova.no). medicinska universitet i huvudstagen skall också vara bra. det är hur lätt som helst att komma in eftersom skolorna tjänar bra med pengar på varje student och oftast finns alternativ till intagningsproven i form av förberedande grundkurser i kemi, biologi och fysik på universiteten som börjar några veckor innan den "riktiga" terminsstarten.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀