Läkarutbildning i ENGLAND - Forum

2006-08-05 20:43   Maria
Är det någon som kommer att söka till en läkarlinje i England nu i höst? Jag skulle väldigt gärna vilja söka in till något av deras universit nu i höst, men jag skulle behöva hjälp med praktiska saker som personal statement och sånt. Dessutom skulle jag vilja veta lite mera än de skriver ut på deras hemsidor. Är det någon som har erfarenhet av läkarstudier i England? Jag skulle vara väldigt tacksam om någon som vet lite om antagningsproceduren och dylikt hörde av sig!

Ang: Läkarutbildning i ENGLAND
2006-08-07 12:40   Minnie
Hej Maria! Jag ska söka till läkarutbildningar nu i höst och har redan börjat förbereda saker och ting. Precis som du behöver jag också lite hjälp med p.s. det skulle vara bra om man kunde se några exempel på sådana.... Förutom det personliga brevet är jag ganska klar över vad som behövs etc. jag har även varit i kontakt med british council och ställt en massa frågor så jag tror att jag är redo att skicka iväg en ansökan så snart jag får tag på min referens. Jag har tidigare bott i London (3 år), där jag studerade engelska samtidigt som jag arbetade så om du har frågor angående det kanske jag kan hjälpa dig. Vi kanske kan hjälpa varandra med utbyte av information, skicka din e-mail så kan vi talas vid mer.

Ang: Läkarutbildning i ENGLAND
2006-08-07 13:00   maria
Tack för ditt svar! Min e-mail är maria__f@hotmail.com, skicka gärna en mejl så får vi prata mera. Vilka skolor tänker du söka till?

Ang: Läkarutbildning i ENGLAND
2006-11-15 18:01   Johan
Hej, Jag pluggar i England och mitt främsta tips (antagligen försent nu eftersom ni redan skickat in ansökningen antar jag) är att se till att mycket tydligt förklara i er personliga statement varför de ska ta in er trots att ni inte är från England. De bedriver ingen välgörenhet, det är INTE enklare att komma in i England, om något är det ännu mer prestigefullt och svårt att komma in här. De har ingen lust att utbilda nån till en kostnad på ca 200 000 pund som sen direkt åker tillbaks till Sverige. Försök uttrycka på nåt bra sätt i brevet vad ni har för koppling till England och varför ni vill plugga där. Mvh Johan (josa04@hotmail.com)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀