läkarutbildning i England - Forum

2006-07-13 17:21   Diana
Hej! Jag har bestämt mig för att söka till läkarutbildningen i England (London) och vill gärna ha kontakt med andra som redan läser där eller är på gång med att söka dit. Jag har 20,0 samt högt poäng på högskoleprovet utan att komma in i Sverige :( därför måste jag se mig om efter andra alternativ. Jag har översatt mina betyg och har tidigare bott i London så jag tror inte att ett språktest behövs (har pluggat engelska där och fått betyg) det jag behöver hjälp med är att få förslag på hur ett personligt brev kan se ut, vara upplagt, vad man behöver ta med m.m. av intresse är även hur brevet skrivet av en lärare eller rektor ska se ut. Till alla som tidigare har gjort ovanstående eller är i processen att söka, snälla ta kontakt med mig så kan vi hjälpa varandra!

Ang: läkarutbildning i England
2006-07-25 20:18   Linda
Hej! Ska också söka till England - dock inte inom de närmsta två/tre åren. Först ska jag gå ut trean och sen ska jag jobba hemma i Sverige ett år (tjäna pengar) sedan åker jag till England för att jobba där i ett år och lära mig språket och tjäna lite pengar till. Kram!

Ang: läkarutbildning i England
2006-07-27 16:54   EDS
Jag har kommit in på psykologprogrammet i England och ska börja nu i september. Skriv din e-mailadress, så kan jag kanske hjälpa dig med din personal statement och academic reference. Jag fick hjälp av en välutbildad vän i England med min ps, och min ar är skriven av min professor (som kommer från Newcastle). M.v.h.

Ang: läkarutbildning i England
2006-07-30 11:07   Diana
Hej! Tack så mycket för att du hörde av dig, var i England ska du läsa? Jag har varit inne på ucas och laddat ner lite filer där det står vad man bör ha med i sin ps samt ar dock är det alltid bra att se exempel på hur andra har lagt upp det hela. Min e-mailadress är minerva.carrasco@gmail.com Tack ännu en gång för hjälpen! MVH

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀