läkarutbildning i Danmark....HJÄLP - Forum

2005-11-29 15:03   Sara
Jag har 18,47 i snitt.....vilket ju e långa vägar ifrån det som behövs för att komma in i Sverige....och inte heller tillräckligt för att komma in i Danmark....då jag tror att det lägsta där var ca 18,6! Så frågan är HUR jag ska göra för att komma in på en läkarutbildning. Dem räknar ju inte in komvuxkompletteringar....så det känns ju ganska kört, eller??? Är kvot 2 det enda som jag kan satsa på eller har jag andra alternativ?? Konkurrensen om kvot 2 platser verkar vara ganska hård......o jag vill helst inte söka mig till Polen, osv...om jag inte måste! Mycket tacksam för alla förslag o råd!!!! S

varför inte tyskland?
2005-11-29 22:10   lizzie
hej! varför inte söka till t.ex. tyskland? där är det lägre intagning, kostnadsfritt på många platser mm... ett tips bara! ska själv söka till rostock nämligen hösten 06! /lizzie

Ang: läkarutbildning i Danmark....HJÄLP
2005-12-08 19:21  
Tyskland skulle definitivt vara helt OK för mig.....men är undervisningen på engelska där? Jag tror inte det....men har du hemsida du kan skicka så får du jättegärna göra det!

undervisning på tyska
2005-12-13 14:15   lizzie
hej! japp, undervisningen är på tyska! skriv in "rostock + universitet" på google, så kommer hemsidan upp :P /lizzie

Ang: läkarutbildning i Danmark....HJÄLP
2006-01-01 20:16  
Är det någon som vet om undervisningen sker på engelska på denna utbildning i Tyskland? Skulle vara underbart om nån kunde skicka länken också. Tack!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀