Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09 - Forum

2009-05-10 12:36   Ossa_theg@hotmail.com
Jag blev antagen till läkarutbildningen i Århus med studiestart i september 09, för er som också blev det maila mig eller adda mig på msn: Ossa_theg@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-11 10:40   Tanja
Hej! Har du redan fått reda på det? :O

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-11 11:41   Liselotte
Hej Vet du vad det var för antagningspoäng i år? Funderar på att söka nästa år nämligen. MVH Liselotte

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-12 14:58   Minghan
Jag skickade läkare utbildnings ansökan till Århus i mars månaden, men jag har inte fått svar. Skickade du också ansökan i mars? MingHan

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-12 16:59   Tanja
Hej! Jag skickade också i mars och har inte heller fått reda på det än, det får man väl inte förrän i slutet av juli? Jag går fortfarande i gymnasiet så jag har inte fått mina slutbetyg än. Tanja

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-13 21:17   Ossa
Precis Tanja du får besked i slutet av juli. Jag sökte förra året :) Och nej jag har inte fått besked men sen tidigare har jag en garanterad plats. Mvh Ossa

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-05-26 18:03   Rasoul
Hej! Vad krävs det för att komma in där? Måste man ha MVG i alla ämnen. Tack Musse

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-07-31 12:12   Elin
Hej. fick precis reda på att jag blivit antagen till läkarutbildningen i århus nu i höst. Jag undrar om det är någon annan som ska gå där som har något tips när det kommer till boende eller är intresserad av att dela? Någon som har någon aning om hur många svenskar som pluggar på läkarutbildningen just i århus?

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-03 11:46   Micaela
Hej Jag börjar också studera nu till hösten på läkarutbildningen i Århus. Jag undrar ifall du (elin) har någon mailadress jag kan kontakta dig på. Jag har inte heller funnit något boende ännu som passar en person men däremot sett många som kan vara lämpliga att dela med någon. :) Kan även vara skönt att lära känna någon svensk så här innan studiestarten. Mvh Micaela

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-03 21:24   Elina
Hej! Jag har också kommit in i Århus, men fick ett brev idag att jag på grund av ett fel i antagningen kanske inte kan få börja förrän VT. Någon annan som fått ett sådant brev? Hur går det för er med bostad och liknande? Ska ni gå på Rus- introduktionen? Elina

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-04 11:00   Hadir
Hej Elina! Jag har också fått ett sådant brev om att jag kanske måste börja till VT och det är helt sjukt för jag har redan fixat flyg, bostad och sagt upp mig från jobbet. Jag vet inte vad jag ska göra nu.

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-04 16:03   elin
hej min mail är moln_5@hotmail.com /elin

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-04 16:19   Elina
Hej Hadir! Håller med, är ju lite sent att komma med det nu! Men det är väl bara att hoppas att man får komma in nu i sep ändå... Det verkade ju ha med åldern att göra med, så fattar inte systemet. Hopas det fixar sig =)

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-04 17:22   Rami
Hej elina och Hadir! Jag blev också antagen till läkare nu till höst, men sen flyttades jag till vår termin i århus...

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-04 21:05   Rami
vad menar ni med rus introduktion?

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-05 11:02   Micaela
Även jag blev flyttad till vinterstarten. Jag valde att behålla den som studiestart. :)

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-05 11:15   Hadir
Som det ser ut nu, av den information jag fått hittills har jag ingen större chans att få börja redan nu i höst pga min ålder (19 år). Så jag kommer att börja i januari istället. Nu i efterhand kanske det inte är så illa. Jag hinner jobba och spara ihop pengar. Finns alltid något positivt i det negativa. Så här är min email: zoulie90@hotmail.com. Bara att adda på msn eller kontaka mig så kan vi utbyta information och tips :) Hadir

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-05 16:12   Elina
Hej Rami! Det är en introduktion, om vad vi gett oss in på typ ;)

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-06 10:43   Hadir
Men vi får väl vår egen rusintroduktion när vi börjar i januari? Varför ska man behöva gå nu i augusti? Det vore konstigt.

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-06 15:05   Ossa
Alla ni som börjar den 1 september, maila eller adda på msn ;) ossa_theg@hotmail.com Ossa

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-06 17:00   rami
vi som börjar under vår termin 2010 ska ha rus introduktion i slutet av januari, tror inte vi behöver åka dit innan dess. men vi borde kanske tänka på att ta en språkkurs på danska..

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-07 21:39   Elina
Jag har oxå valt att tacka ja till utb i vår. Känns faktiskt skönt nu, får ju som sagt lite mer tid =) Men får väl plugga på danskan. Min mail är elina_cool_@hotmail.com, vore kul att ha lite kontakt med er som börjar i vår =)

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-08 21:31   mia
Oj, vad det är skönt att höra att det är fler än jag som inte riktigt fattar vad som händer och att jag inte kommer att bli ensam svensk. Jag ska också börja nu i agusti och har lite panik över mitt boende. Är det någon som har tips? Intresserad av att dela? Jag har hört att rusintroduktionen är våran nollning. /Mia, mia_lundis@hotmail.com

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-09 19:30   mia
Oj, vad det är skönt att se att det är fler än jag som inte förstår vad som händer... Tror att jag ska börja nu i agusti(är 88) och har lite panik över mitt boende, någon som har tips eller ideér?? Jag har hört att rusintroduktionen är våran nollning.

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-12 23:13   Muamer
Hej, alla blivande århusianer jag ska plugga till tandleage i århus startar i september och letar också efter lägenhet någon som har något tips mm. någon annan som kommit in på odontologi?

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-14 16:10   mia
Hej Muamer, Nä, jag ska bli läkare nu men jag har pluggat tandläkare 1,5 år i Umeå och måste säga att det är en toppenutbildning! Grattis!

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-15 02:36   Sandra
Hej Muamer. Jag har också kommit in på odontologi. Mejla gärna på sandro.89@hotmail.com mvh Sandra

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-16 15:44   Nisse
halloj! är det någon mer än jag som har kommit in på standby i Aarhus? jag funtar på att dra ner och jobba och lära mig danska nu under hösten..

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-17 14:12   Sandra
Hej Muamer. Jag börjar också på odontology nu 2009 Mejla mig: Sandro.89@hotmail.com Mvh Sandra

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-18 11:19   Ossa
Vem har fått studentbostad i Lystrup? :D

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-18 16:53   Muamer
Jag bor i Viby, ska tydligen ligga 5km till uni ><

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-21 14:12   Ida
Hej folk! Jag har bott i Århus i ett år nu. Delar en stor lägenhet (180 kvm) med fyra danskar varav en som kommit in på medicin i vår. Vi ska hyra ut hennes rum i ett halvår, då hon åker till Norge för att jobba. Lägenheten ligger mitt i Århus centrum( bredvid stationen) och hennes rum är stort med balkong. Hade varit kul att få en svensk som inneboende :) Själv har jag kommit in på erhversekonomi med sidoämne psykologi nu till hösten. Även om rummet bara är för ett halvår så kan det ju vara en god start, så ni har tid att hitta nåt annat. mejla mig om ni är intresserade: lindgrenida@yahoo.com /Ida

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-24 23:06   Axel
Tjena Ida! Jag är supertaggad på rummet om det fortfarande finns kvar? Jag ska plugga medicin i Aarhus till hösten 2010. Dock planerar jag att komma ner redan i höst för att jobba och lära mig danska och skulle tycka det va toppen att bo med lite danskar och svenskar. Har försökt nå dig på mail men det verkar inte riktigt gå fram. Hör av dig om rumet finns kvar. Med vänliga hälsningar Axel askel_@hotmail.com

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-26 11:59   Niveus
Hej. Jag är antagen till Århus Universitet VT 2010. Adda mig på: jonatanbank@hotmail.com eller facebook.com/niveus /Jonatan

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-08-26 23:11   Patrik
Hej alla och grattis till er som har kommit in i Århus! Jag undrar om ni kan dela med er av vad ni hade för svenskt betygsnitt och vad var det för ämnen som man behövde för att vara behörig? Hoppas att panelen klarar att svara på detta! ;)

RE: RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-09-01 19:47   Evelina
Hej! Jag ska inte läsa till läkare men är däremot i århus för en termin ekonomi. Har precis kommit ner hit och känner ingen! hade varit jättetrevligt att få kontakt med lite andra svenskar som studerar här, är nämligen ensam på min institution.. skicka ett mejl eller skriv på facebook! Lina

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2009-09-02 12:15   Elina
Hej! Jag hade 19,6, vilket innebär två Vg. Men tror att det var några som kom in, som hade runt 19... Jag vet inte exakt vilka ämnen som krävs, läste natur och det räckte =) Har en annan fråga me. Är det någon som har några tips på stipendier som man kan söka? / Elina

RE: Läkarutbildning i Århus - studiestart hösten 09
2010-02-12 13:24   ritika35@hotmail.com
Hej Jag har tänkt att söka till Århus inför hösten 2010. Jag undrar bara ett par saker; - hur är de med boende? fixar man själv eller får man ett för första året? är det i så fall nära universitetet? - hur mycket lärarledd utbildning har ni? och dissektionstimmar? - erbjuds ni språkkurs? Hoppas någon av er kan hjälpa mig. Mvh, RM

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀