Läkarutbildning GDANSK - Forum

2008-04-09 22:01   villläsatillläkare
Hej ju jag har tänkt mig och plugga i gdansk till nästa termin undrar bara om nån ju nu kan komma med litte diverse info om utbildningen och för och nackdelar att välja gdansk

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-10 23:16   kund
det finns inte några nackdelar med gdansk förutom att det kostar annars är utbildningen utomordentligt bra du får bättre utbildning än svenskar som pluggar i sverige eftersom polska läkare klassas som världens bästa.

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-19 19:11   Sofia
Tjena alla blivande läkarstudenter! Någon som har planer på att läsa i Gdansk till hösten och ska göra inträdesprovet i Sthlm nu i juni? Det ska iaf jag och det skulle vara kul att få lite kontakt med folk som går i samma tankar...Hör av er! /Sofia (oxen84@hotmail.com)

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-21 12:19   f.d. gdansk student
Hej! Det finns massor av nackdelar med gdansk. Den ena är att de tar in 160 nmär de egentligen har plats för 60 andra året-.-.de vill altps tjäna pengar på en. Andra är lärarna, en del är inte alls bra och kan knappt ngn engelska. man får eg inte åsmycket ut av det. DOck är utbildningen jättebra tror jag ändå,men välj ett annat univeristet än Gdanks i POlen. Kanske warsawa eller krakow. Poznan ska också vara bra

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-27 10:43   sofia
Hej! Jag läser i Gdansk nu och universitetet är jättebra! Bara bullshit att lärarna är dåliga, jag blev uppskrämd med att de inte kunde engelska osv. men det är som sagt bara påhitt. Lärarna är jätteduktiga och jag får intrycket att de gör det här för vår skull! Däremot pluggar man mkt på egen hand innan lektionerna, och lärarna är inte till för att lära dig utan snarare att hjälpa dig. Det här med att de tar in fler än det finns plats för, okej, det är klart de vill tjäna pengar, men hur många tror ni klarar de 6 åren utan att gå om? Det här är ingen utbildning man köper sig till utan du ska förtjäna din plats! Det kanske bara är en tredjedel som är duktiga nog att bli läkare?

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-28 18:52   Ellen
Hej! Eftersom du pluggar i Gdansk nu antar jag att du gjort inträdesprovet. Tyckte du att det var svårt? Är det något som man behöver lägga extra fokus på? Ha det fint. Ellen

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-28 18:54   Ellen
Hej! Jag ska göra provet i Göteborg hade jag tänkt men det vore trevligt att få lite kontakt med någon innan. Vet du ännu hur du ska bo?

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-04-30 13:08   Sofia
Ni får jättegärna maila mig om ni har frågor om skolan, Gdansk och utbildningen! sofia.hokby@hotmail.com mvh Sofia, år 1

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-06-29 16:38   Krisse
Hej Jag har kommit in på läkarlinjen i Gdansk HT-2008. Skulle gärna vilja höra vad du fått för intryck? Kvalitén på utbildningen? Boendet? Trivseln? Hur är det att leva i Polen jämfört med Sverige? Andra för-nackdelar? /Krisse

RE: Läkarutbildning GDANSK
2008-08-22 02:55   en student från tvåan
Hej! Jag pluggar nu andra året i Gdansk! Jag håller med om att utbildningen är bra här men tänk på att lärarna som tidigare var sagt är INTE för att lära oss utan bara för hjälpa. Visst ,ånga tycker nog att det e ok. Boendet: 1 rum som du ska dela med någon annan. När jag kom hit så var det så att tvåorna, ettorna och treorna osv skulle inte blandas utan bo i byggnaden som tillhör ettorna tvåorna osv. Men det här året kan det hända att ni hamnar med nån som går i tvåan, vilket är inte alls bra eftersom ni kommer att ha olika shema för prover osv. Andledningen till det är att det finns inte tillräckligt med rum. Dessutom har priset gått upp och innan betalade vi 110 euro men av någon anledning ska man betala i zloty. Folk är arga med det, men vo som är ED har inte nån röst kan man säga. Stoooor skillnad mellan att bo i Sverige och i Polen. Dessutom folk här är oerhört otrevliga.

RE: RE: Läkarutbildning GDANSK
2009-10-12 17:40   kajsa
är intresserad av läkarutbildning i Gdansk,

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀