läkarutb. i danmark (syddansk i odense) - Forum

2009-03-16 14:06   DN
Hej! Jag undrar om det är nån som vet vad multipel choise testet innebär och va är det för test och i vad? och innebär multipel mini intervjun? jag förstår inte riktigt, ska man anmäla sig till båda? gäller det kvot 2 och är det avgörande för om man kommer in på läkarutbildningen el inte? mvh DN

RE: läkarutb. i danmark (syddansk i odense)
2009-03-24 23:59   Pavlos
Hej! Jag Skrev MCQ testet föra året i Odense. Den innehåller långa danska texter( ungefär som svenska högskoleprov fast på danska i vissa delar), det är ett häfte på många frågor. Den innehåller även vissa IQ uppgifter och enklare matematik typ A. sedan är det diagram som ska tolkas och sådana uppgifter. Är man van at läsa Danska kan det gå jätte bra. Man behöver bara söka antigen till Klinisk biomekanik eller medicin för att kunna skriva det. Man behöver bara söka en gång och man måste kvalificera sig till provet genom att man har ett medelvärde på över 14 tror jag. Om man klarar provet kan man gå vidare till en liten intervju som de flesta klarar ;)..kolla på www.sdu.se Ha det pavlos

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀