Läkarstudier rumänien? - Forum

2011-06-08 16:03   amanda

Heej hallå :)

Funderar starkt på att åka till rumänien ht2011, någon som tänker i samma banor? vore kul att ha lite kontakt och i så fall flytta tillsammans och starta upp tillsammans med någon :) åker mellan linköping, jönköping och malmö en del, så har möjlighet att möta upp i någon av dessa städer o sacka lite i så fall

Adda mig på mailen:
amanda_n_w13@hotmail.com

amanda


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-06-15 14:44   ramandar ali

Hallå Hej :)

Jag ska också söka dit nu...fast är lite osäker på vilken universitet jag ska söka till!
alla ligger på ung samma prisklass men kvalitetsmässigt vet jag inte vilket rekomenderas! vilket universitet funderar du på att söka till?

Târgu Mureş
Cluj Napoca
Iaşi
Timisoara
Bucarest
Constanta
Oradea


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-06-17 13:28   Eva

Hej,

Fdunderar också på att söka dit..Till Cluj.. om jag nu vågar.. Läste dock samhäll på gymnasiet och sitter nu och läser in naturämnerna men kommer bara hinna läsa in A kurserna till hösten.. Frågan är om man klara utbildningen med dem?! Hmm..

//Eva


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-06-20 18:37   ramandar

Hej Eva
vad jag vet så kan man söka in med samhäll, man måste inte ha läst natur ämnen men det blir tufft då gäller det verkligen plugga kanske även på sin helg tid den första perioden.

lycka till mvh ramandar


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-07-01 11:51   licious

OOh äntligen har jag hittat ett svenskt forum. Jag ska nämligen söka till Cluj och Constanta. Idag tänkte jag gå på hälsoundersökningen. Nu vill jag söka för få det gjort.


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-07-01 12:03   Jag undrar

Förresten, jag undrar. Vad ska läkarundersökningen innehåller? Det vanliga är ju HIV test, reflexer, andning. Vet ni om de behöver något spec? Jag mailade de men har inte fått något svar.


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-07-03 08:56   Alin

Hej! Jag är 5:e året student vid Medicinska Universitet i Bukarest. Om du vill veta någonting om den här universitet eller om Rumänien kan du fråga mig. Om jag inte veta kan jag fråga på universitets sekretariaten. Jag vet att på mitt universitet finns inte någon student från Nordens Länderna. I Rumänien studerar medicin många svenska studenter i Cluj. Ursäkta för mitt svenska språk. Jag ska flytta till Sverige när jag blir läkare (nästa år :) ) och jag ska öva mitt språk. Ha en bra dag!

email: alinsterea@hotmail.com


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-07-10 18:54   Mikael

är det ingen som vågar sig på att söka till Oradea? det är förvisso ett inträdesprov som måste avklaras, och man måste söka själv (går ej att betala en agentur som gör jobbet), bara 15 platser för EU studenter på engelska sektionen, MEN det är Gratis om man är en av de 12 bästa, om inte så är det ju mycket billigare än resten av utbildningarna.

hör av er om ni ska ner till oradea för att skriva inträdesprov i slutet av månaden!


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-07-21 15:04   TABTAB

Hej på er'
Jag ska åka till Rumänien höst 2011 gärnna att jag får kontakt address med någon som ska dit och börja tändläkäre , tabtab88@yahoo.com


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-08-30 01:10   Abdulkadir

HEJ!

Jag har sökt läkarutbildningen i Targu Mures, ingen av er som ska dit?

Abdulkadir


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-09-08 23:09   Zm

Hej Abdulkadir, Jag undrar om du har fått besked ännu??


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-09-09 13:21   raman

Hej jag har också sökt till targu mures men inget besked hittils! konstigt! när börjar höstterminen?


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-09-10 00:39   zarah

Den börjar ju första måndagen i oktober dvs 3de oktober men jag har ju hört att man ska ha test i engelskan typ den 25e september, fattar inte hur man ska hinna ner dit för att skaffa lägenhet så sent. Hur ska du göra?


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-09-12 10:46   Abdulkadir

Hej!

Jag har inte fått något besked ännu och när jag ringde de (måndags lr tisdags) så sa de att de inte hade publicerat något på deras hemsida. Han jag pratade med sa att de skulle ha någon intervju med studenterna innan de bestämt vilka som är antagna men känns nästan lite för sent för något sånt. Hursomhelst så har jag bokat min biljett ner och åker den 19 september. Jag tror inte det är något problem med att ta sig in då jag blev antagen förra året men valde att inte åka, tror bara de är allmänt långsamma på å göra sitt jobb! Angående lägenhet så känner jag mig också lite stressad, har hört att det ska vara svårt att få tag på lite större (typ 4:or) för planen var att jag skulle dela med två kompisar som åkte dit förra året, men jag tror inte en etta lr trea kommer vara ngt problem att få tag på. Annars tänker jag att man får ta det man hittar för tillfället även om det inte är det bästa och därefter flytta till ngt bättre allt eftersom.


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-11-12 09:32   Sandra

Hej !!

Hoppas det har gått bra för dig ! Jag undrar hur du gick till väga för att komma in ?
Alla pratar om det, men ingen skriver ordentligt hur man ska gå till väga ! :-(

Jag har varit inne på universitetens hemsida och sett att de har anmälningsformulär och även sett att en del saker som bifogas vid sökning.

Har de även inträdesprov ? Tillgodoräknas meriter ? något annat ?
Jag har läst till biomedicinsk Analytiker inriktning Klinisk Fysiologi. Examens år 2005 och jobbat sedan dess.

Snälla hjälp mig !!


RE: Läkarstudier rumänien?
2011-11-13 09:29   Sandra

Hej !!

Hoppas det har gått bra för dig ! Jag undrar hur du gick till väga för att komma in ?
Alla pratar om det, men ingen skriver ordentligt hur man ska gå till väga ! :-(

Jag har varit inne på universitetens hemsida och sett att de har anmälningsformulär och även sett att en del saker som bifogas vid sökning.

Har de även inträdesprov ? Tillgodoräknas meriter ? något annat ?
Jag har läst till biomedicinsk Analytiker inriktning Klinisk Fysiologi. Examens år 2005 och jobbat sedan dess.

Snälla hjälp mig !!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀