Läkarstudier i Rumänien? - Forum

2007-02-19 10:55   stefan
Hej! Har allvarliga planer på studier i Rumänien, främst av kostnadskäl. Är det någon som själv har studerat där eller vet något om standarden på undervisningen, svensk legitimation etc. Mycket tacksam för svar

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-02-20 00:23   SiLviQa
Jag vet. Min msn: Pisu83@hotmail.com

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-02 21:52   CE
hej! Jag har även funderingar på att börja plugga medicin i Rumänien. Jag är även från Umeå och pluggar nu sista terminen på universitetet. Tacksam för att få information! Hälsningar Christer

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-06 17:19   bul
Vi skulle ju kunna ta och snacka ihop oss

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-06 17:20   stefan
Vi skulle kunna prata ihop oss min mail är elpajito@hotmail.com

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-10 16:27   mario
Hej!! jag funderar också för att plugga till läkare i Rumänien. Men jag vill lite information. vi få se. Tänker du börja nu på hösten? Mayito.

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-12 13:00   stefan
Hej! Har tyckt att det varit svårt att få kontakt med de Rumänska Universiteten och myndigheterna, har säkert skickat 100 mail och har bara fått svar Av University of costanta där dom varit mycket hjälpsamma. För mer info gå in på sidan valuemd.com där åsikterna går minst sagt isär gällande kvaliten på utbildningen. Står över jsälv nu då polaren hoppade av och jag börjar bli lite väl gammal för en så lång utbildning man inte är säker på uppfyller vettig standard. Skulle dock chansa på rumänien om man är i dryga 20 årsåldern, ekonomiskt är det ju ingen katastrof att prova 1år!

Ang: Läkarstudier i Rumänien?
2007-03-23 21:48   Euronymous
Jag undrar om inte kvalitén blir lidande om kostnaderna är alltför låga. Rumänien + läkarstudier +billigt rimmar illa. Dessutom är inte Rumänien ett land jag skulle vilja spendera 6 år av mitt liv i, Polen är, enligt mig, i så fall ett mycket bättre alternativ.

RE: Läkarstudier i Rumänien?
2008-07-17 13:19   anna
Jag har ocksa tankt att borja studera i rumanien. Har hort att lakarutbildningen ar bra men mycket mer teoretiskt inriktad an i andra lander, altsa mycket lasande. Skulle jattegarna vilja komma i kontakt med andra som ar i samma barnor som jag. Mitt mail as.anna@hotmail.com

RE: Läkarstudier i Rumänien?
2009-03-09 18:53   Nora
Hej allihop! Här sitter jag och försöker leta efter några som har varit / är och pluggar till läkare i Rumänien, men utan resultat. Jag är väldigt intresserad, och undrar ifall någon kan hjälpa mig och vill och dela med sig av sina erfarenheter. in that case, kan ni skicka mejl till mig på: Nooraa.d@hotmail.com Tack! :)

RE: Läkarstudier i Rumänien?
2009-05-21 10:03   am
Hej. Har ni fragor och funderingar om lakarstudier i rumaninen sa kan vi hjalap er att svara pa det. Vi kan hjalpa er med ansokningsprocessen och ser till att ni far en plats. Tveka inte att hora av er. anatomi@hotmail.co.uk

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀