Läkarstudier i Riga (Lettland) hösten 2012 - Forum

2012-02-01 19:43   Omid

Hej!

Jag undrar om det är några som läser i Riga som har lust eller kan svara på lite frågor, och till er som vill till Riga så kan man samla ihop ett gäng så att det inte blir ensamt.

omid_90@hotmail.se kan ni kontakta ifall ni vill höras, eller bara att skriva här.


RE: Läkarstudier i Riga (Lettland) hösten 2012
2012-02-09 11:53   Navid

Hej !

Jag undrar om att finnis här någon som kan svara på några frågor om antagning process och krav på läkare programmet i Riga universitet :

Jag har redan en motsvarande svensk Kandidat examen inrikting Biomedicin med tre års arbete erfarenhet som Receptarie på apotek båda i Iran och och turkiet samt ett års Lab assistant på en djur sjukhus .

Jag har pluggat till och med nionde termin på läkare programmet i Iran men tvingades att avbryta pga mina politiska åsikter mot regimen i Iran .

ville fråga om vad är antangskrav för läkare programmet i i Riga ? på STUDY ABOARD hemsida antagning kraven snitt betyg i GYM bör vara över 16 och för att kunna ansöka ! men det finns inte på season hemsida för det här program heller på Riga stradiens hemsida för läkare programmet :

Då vad är verkligen antagning krav ? om engelska språket behövs någon Tofel eller Itels eller Engelska B från GYM i sverige är tillräcklig .då bör betygen i Engelska B vara över VG ?

Jag har redan detta för ämne på Gym . Fysik A VG ,Fysik B VG , Biologi A+B MVG ,Kemi A+B MVG ,Matematik A+B+C VG och Matematk D G . Engeska A+B G

MVH Navid


RE: Läkarstudier i Riga (Lettland) hösten 2012
2012-02-10 10:21   Navid

I woundred about requirents because in sweden we have tow student counslut that they has done advertistment for complleting alpplications for addmission process in Medicin and Dentistary programe in RSU . They has determained addmission requirments according this chek list in belew .
STUDY ABOARD>

Admission is bassed on a Naturscince GYM cartifect with at last Chimistery A and Bilogi A with very good avragee scale in thesses subjects , and for ablity to submit your apllication you should have minnimum 16 of 20 scale from your Naturscince GYM.

The other one has encluded even one more reqirments Chimistery A +B very good scale and Physic A with very good grade

I woundred wich kand of reqiertments shall i have for admission ?!!!!


and the other quisten is wich kind of English level is needed . is this English B level i secoundary education in Sweden egual or any other kind of English lenguge cartifect like Tofel or Itels is needed ?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀