Läkarstudier i Köpenhamn HT09 - Forum

2008-11-19 13:26   Mattias
Hej! Det är så att jag fick en standby plats på köpenhamns universitet när jag sökte dit till hösten 08. Denna plats blir en garanterad plats till nästa års söktning och därmed har jag kommit in på det jag mest av allt vill. Nu undrar jag ifall det finns fler där ute som har fått samma möjlighet eller har tankar att söka till köpenhamns universitet 09. Det vore väldigt trevligt att få en resekamrat coh därmed skapa en trygghet för kommande utmaningar. Kan vara skönt då de danska språket är svårare än vad man tror. Ni är välkommna att höra av er (kille som tjej)! tel:0737331464 e-mail: ma_bredell@hotmail.com Ses!

RE: Läkarstudier i Köpenhamn HT09
2009-01-28 16:03   amanda Lahti
hej! jag tänker söka dit nu i höst, men jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga för att söka? kan du hjälpa mig? Jag har betygen så jag tror att jag kommer in om jag söker! Tycker dock att det är lite krångligt med sökningen, våran syo är tyvärr inte mycket till hjälp heller! Hör av dig om du vill att vi ska hjälpas åt lite :) //Amanda Lahti lahti90@hotmail.com amandalahti.blogg.se

RE: Läkarstudier i Köpenhamn HT09
2009-02-23 15:50   Dn
hej! jag undrar om det finns någon som vet hur man ska göra för att söka till läkarprogrammet i danmark. hemsida etc mvh dn

RE: RE: Läkarstudier i Köpenhamn HT09
2009-02-24 21:15   Danne
Gå in på www.optagelse.dk, ladda ned ansökningsblanketter och instruktionsbroschyr. Det börjar bli bråttom, sista ansökningsdag för svenskar är den 15 mars. Dessutom ska du skicka med bestyrkta kopior på dina gymnasiebetyg + eventuella intyg (det kan din gymnasieskola fixa). Om du ska söka till flera danska universitet måste du skicka en ansökan till varje universitet. Portokostnaderna skenar lätt iväg... Lycka till!

RE: Läkarstudier i Köpenhamn HT09
2009-02-26 10:23   Amanda
jag har skickat iväg mina ansökningshandlingar nu, och undrar hur jg ska göra för att få bekräftat att de kommit fram om att jag fyllt i dem ordentligt? Hur ska jag göra? :) //Amanda amandalahti.blogg.se

RE: Läkarstudier i Köpenhamn HT09
2009-03-09 17:43   Fredrik
Hej! Jag har tänkt söka läkarutbildningen i Danmark, men vet inte vilket av universiteten Aarhus, Köpenhamn eller syddansk jag ska välja. Någon som har insikt i för och nackdelar med de olika universiteten/städerna? Mycket tacksam för hjälp!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀