Läkarprogrammet u Finland! - Forum

2006-03-23 21:59   Samir
Hej! Jag har tänkt läsa läkarprogrammet i Finland och undrar om nån som vet lite mer information om antagning och ansökningar. Jag blir jätte tacksam... MvH Samir

Ang: Läkarprogrammet u Finland!
2006-03-24 16:11   fardin
hej du.. jag har oxå tänkt plugga till läkare där...har de antagningsprov eller?..har en vän som pluggar där..oxå...

Ang: Läkarprogrammet u Finland!
2006-03-24 21:25   Samir
Hejsan! Jag vet faktiskt inte om de har antagningsprov men jag tror inte det. Men kan du inte fråga din kompis som läser redan där om det? Vet du förresten hur man söker till finland o sånt? Jag vill gärna ha lite information om det så om du vet nåt mer så blir jag jätte tacksam om du säger till mig oxå, för jag vet inte så mycket om finland. Mina planer var att plugga i polen men jag har ändrat mig nu för jag har hört att man kan läsa det i finland på svenska. Ok men du får ha det bra. MvH Samir

Läkarprogrammet u Finland!
2006-04-05 12:37   Majda
hej.. Jag har oxå länge funderat på Polen eller Ungern men känns lite jobbigt för det är juh så långt hemifrån osv... Därför kanse Finland skulle kunna ara ett bättre alternativ.. Men hur ser antagnings proceduren ut? Går dem efter betyg ellr nått annat och hur mycket kostar det ???

Ang: Läkarprogrammet u Finland!
2006-06-05 20:44   Hanna
Om ni tänker söka in till medicinska utbildningen i Finland pga av att det skulle vara lätt(are) att komma in kan ni tänka om.. Dessutom går den "svenskspråkiga" utbildningen på finska till 50%. Omfattande inträdesprov hålls, kräver kunskap i fysik, kemi, matematik och biologi. Så, satsa alltså på något annat land om det är att komma in som är problemet.

Ang: Läkarprogrammet u Finland!
2006-06-12 12:06   Neha
Hejsan Jag skulle söka till Finland förr (lärkarlinjen). För att komma in måste man göra ett intagningsprov, för att bli antagen krävs det att man blir godkänd på provet. Eftersom att utbildningen är 50% på svenska och 50% på finska så krävs det att man kan det finska språket väldigt bra (detta är ett krav för att kunna bli antagen). mvh Neha =)

RE: Läkarprogrammet u Finland!
2015-01-14 15:39   AAAA
Hej!

Har ndu kommit in på läkarprogrammet i Finland och i vilket universitet du kom in på?

blir tacksam om någon svarar mig :)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀