Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012 - Forum

2011-06-27 00:48   Dede

Hej!
Jag har precis tagit studenten och ska nu läsa ett naturvetenskapligt basår och därefter tänker jag söka till något läkarprogram utomlands, vill helst till Wroclaw men tänker söker flera och får sen se vart jag hamnar.
Men om det finns någon här inne som oxo tänker dra till wroclaw eller Gdansk höstterminen 2012 så tkr jag att vi ska skapa nån sorts kontakt redan nu, det är alltid bättre att gå mot ett mål tillsammans :P skulle vara nice o prata om allt innan man beger sig mot polen etc. ställa frågor till varandra den ene vet kanske något som den andra inte vet aa you get it.

Hör av er bara :)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-06-30 18:40   jana

Hej!
Jag har precis tagit studenten och ska gå nv basår, vill söka till läkarprogrammet utomlands i polen , helst gdansk eller wroclaw! :) jag gick samhälle språk dd??jag har 10000 frågor! sitter och läser just nu om gdansk, vill ringa dit och prata med de, fråga de så mycket som möjligt ;b


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-06-30 19:41   jana

Hej!
Jag har precis tagit studenten och ska gå nv basår, vill söka till läkarprogrammet utomlands i polen , helst gdansk eller wroclaw! :) jag gick samhälle språk dd??jag har 10000 frågor! sitter och läser just nu om gdansk, vill ringa dit och prata med de, fråga de så mycket som möjligt ;b


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-07-04 21:48   dede

NIce :)
Jag gick Sam Sam. men adda mig på msn så kan vi prata mer, hoppas på att fler hör av sig

min msn: derrohajo@hotmail.com

:)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-07-06 17:47   jana

jag har addat dig :) jag hoppas att fler som vill plugga till läkare hör av sig ! :D


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-07-15 11:38   LT

Hej hej! Jag planerar själv o plugga i Polen VT2012. Blir helt snurrig av o läsa på alla hemsidor om dittan o dattan. Någon som kan ge mig lite klarhet i vad som behöver göras o inte göras för att bland annat ansöka om en plats.

mvh Lucas


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-07-23 01:08   dede

Tjena Lucas!
Jag vet inte heller allt som måste göras, men det tänker jag ta reda på när det blir dags,
Dock vet jag att när man ansöker så måste man ha en massa papper som du kan få hos de olika representanterna(förövrigt kan du kontakta dem och ställa dina frågor, de svarar alltid). Det är också via dem du skickar in din ansökan, jag tror att man kan söka direkt till skolan utan nåra representanter också.

Vad gör du nu då? Har du gått natur? Vilken skola vill du helst plugga på?

du kan ju adda mig på msn om du vill, min msn finns längre upp på denna sida.

:)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-07-24 16:41   jana

Adda janinajanina@hotmail.com och derrohajo@hotmail.com så att vi kan prata mer !
Mvh Jana :)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-09-11 15:57   Nast

Hejsan!
Jag har tänkt studera i Gdansk HT 2012. Har försökt kontakta Dr Barbara Jedlinska men får tyvärr inget svar =/


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-09-12 11:07   Dede

Tjena!
Varför väljer du Gdansk framför Wroclaw om jag får fråga? :)

Vad är det du frågade henne då? Kanske jag kan besvara...

Konstigt att hon inte svarar, jag brukar få svar på en gång..


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-09-12 14:26   Nast

Hej igen!
Jag har hört att Gdansk är en bättre skola och att efter Sverige så väljer dem flesta svenskar att studera där. Dessutom studerar min kusin där och jag har släktingar som bor där.

Vill ha hjälp med ansökan =)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-09-24 18:25   alex__agren@hotmail.com

Hej!
Jag har också tänkt att söka in på något av läkarprogrammen i Polen HT2012. Jag läser förnärvarande sista året på naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet. Jag tror att jag helst vill söka till Gdansk eftersom det verkar vara den stad, och den läkarutbildning som är mest etablerad för oss svenskar. Men jag är inte helt främmande för att söka till andra städer också. Hur resonerar ni när det gäller detta? När det gäller själva ansökningsprocessen så går den till på så att man börjar med att kontakta Jedlinska (Selection Committiee) och de skickar sedan själva ansökningsformulären till oss som ansöker. Vi skickar sedan tillbaka dessa till dem, och de vidarebefodrar dem till universitetet. Sedan är det bara att vänta på att få komma och göra intagningsprovet som brukar vara i början på Juni. Har jag förstått rätt vad gäller ansökningsprocessen, eller sitter ni på någon annan information? Ser fram emot att få träffa er i Polen nästa höst!

mvh Alexander


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2011-12-28 16:31   H.H

Hej allihopa!

Jag tror att vi alla sitter i samma båt men vi saknar en kapten =)
Jag håller på och söker till Polen främst Wroclaw och Gdansk. Har pratat med Dr. Barbara och har fått en massa papper av henne samt en betalning som ska ske innan jag skickar dem tillbaka (3000:- kr).
Problemet är att jag fortfarande är fundersam vilken jag ska ha som första handsval.

Har läst här att många rekommenderar Wroclaw, varför? Vad är det som är bättre där än Gdansk?
Jag är 110% säker på att jag ska till någon av dem i HT 2012 så vill ni pratas vidare tycker jag att vi håller lite kontakt.

Hör gärna av er:
haval__1988@hotmail.com eller på Facebook ( Haval Ranyaii)
Hörs


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2012-01-27 18:44   Mvh Odessa

Vet någon vad för betyg som krävs? O:, har ju inte de bästa betygen haha, och accepterar dom att man pluggar upp?:P
har gått NvNv


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2012-06-08 18:35   s

Hej!! De kanske hjälper om jag berättar att gdansk kräver intagningsprov. och att (iaf när jag gjorde de förra året) skickar de vidare sina ansökningar från de som inte blev antagna i gdansk till wroclaw. jag har gått här ett år och REKOMMENDERAR verkligen gdansk!! Lycka till!


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2012-07-10 14:45   katarina

Hejsan!! Tänkte höra om det är någon av er som börjar plugga till hösten i Gdansk? Skulle vara roligt att prata lite innan i så fall. Jag ska dit! :)


RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2012-07-20 22:12   M
Jag ska också till Gdansk till hösten! Vill gärna prata om det:)

RE: Läkarprogram i wroclaw eller Gdansk HT 2012
2013-10-25 15:55   SRas
Hej! Jag har frågor angående studier i Gdansk/Wroclaw. Främst hur man ansöker och vilken skola som är bäst. Undrar även om hur man kan få tag på den här Dr Barbara.. Adda mig gärna på msn har så många frågor:/ nashmil_r@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀