Läkareutbildning Rumänien - Forum

2012-11-04 17:29   Larre

Hej ! Jag funderar att söka till Läkareutbildningen i Rumänien . Har sett att många söker till Cluj men jag är mer intresserad av Carol Davila. Vet någon en bra skola och om skolan? Jag vill gärna åka ner och börja till våren men tyvärr kan man inte göra det. Någon annan som vill söka till läkareutbildningen i Rumänien?


RE: Läkareutbildning Rumänien
2012-11-20 11:02   E

Hej! Du säger att du gärna vill åka ner och börja nu till våren men då undrar jag vilka skolor i Rumänien har antagningen v2013? :)


RE: Läkareutbildning Rumänien
2012-11-23 13:38   MrTT
Jag har tänkt att söka till Cluj, ht13. Ju fler man är detso lättare och roligare bli det hela kring studierna och runtom när det ändå gäller 5/6 år i ett främmande land. Så har någon/några andra samma tankar så kontakta mig gärna på mraddisneger@gmail.com. Har inte sökt än då jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga, så om någon vet det med så vore det toppen om ni kunde dela med er! Jag hitta medlare, men en av dem var inte uppdaterad sen flera år tillbaks så det känns inte riktigt seriöst?..hursomhelst tacksam för svar. MVH

RE: Läkareutbildning Rumänien
2013-01-28 01:25   noor

Hej!

Jag är också intresserad att söka till rumänien hösten 13. jag har hört att cluj är bra, men vet du hur du ska söka än? ett tips från mig om du vill söka till carol davila är att INTE söka genom plusmedstudents, då dem vill i början ha endast 1000 euro, men sen ytterligare 3000 euro. hör gärna av er om ni hittar nåt på min mail: noor_etuna_93@hotmail.com ! :)


RE: Läkareutbildning Rumänien
2013-05-18 23:08   B.A

Hej, Jag e på samma spår själv, du kan läsa om hur det är och studera medicin i Rumänien. Det finns flera olika sidor beroende på i vilken stad stad och universitet du är intresserad av. www.studeramedicin.se www.medinro.se www.pluggamedicin.se Lycka till!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀