Läkare i Polen - Forum

2006-06-01 20:36   Gusi
Haj! om man ska komma in på läkarutbildningen i Polen så vill jag veta om vad man ska ha för att kunna komma in på den utbildningen från gymnasiet? ( Betyg) JAg läser färdig till Biomedicinsk Analytiker med inriktningen klinisk fysiologi coh vore tacksam om någon kunde svara mig. MVH: gusi

Ang: Läkare i Polen
2006-06-05 16:48   Jasmin Livon
Pluggar du i ett eu-land så ja, gör du inte de måste du avlägga ett prov efter avslutad utbildning om du vill jobba här i Sverige

Ang: Läkare i Polen
2006-06-12 13:44   Neha
Hej Hej För att komma in så krävs det att du läst de naturvetenskapliga ämnena som ingår i naturlinjen på gymnasiet (samma behöriget som i sverige). Dessutom skall du ha ett genomsnitts betyg på runt 15. För Gdansk vet jag att det krävs att man genomfört deras intagningsprov, vilket består av kryssfrågor i ämnena biologi, kemi och fysik. På detta prov skall man ha minst 55% rätt. Man kan inte säga att provet var lätt, det omfattade bio, kemi, och fysik som man läst på gymnasiet (hela). En hel del beräkningar i fysik och kemi. Det gäller att man kan alla olika formler i huvudet för ingen formelsamling får man på provet och inte heller en kalkylator. Anyways Lycka till =) mvh Neha

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀