Läkare i Odense - Forum

2008-08-01 01:04   Erik
Någon mer som har kommit in i Odense? Vore kul att ha kontakt i så fall. Adda mig; ghaffasagris@hotmail.com

RE: Läkare i Odense
2008-08-05 11:58   Henrik
Jag börjar våren 09 och är helt villrådigt vad jag ska ta mig till fram tills dess :P Skriv, skriv, skriv och berätta allt om din eventuella ångest och väntan innan du fick antagningsbeskedet. Själv fick jag först höra "fukke off svenskjaevel" (okej, sanning med modifikation) och nu huxflux har jag blivit antagen. Livet är lustigt... Har dock ingen msn då jag är teknofob, men maila mig eller så kan vi göra det lite mer på riktigt och skriva brev :D Vänliga hälsningar Henrik Klasson

RE: Läkare i Odense
2008-08-06 06:24   Åsa
Hej! Jag har kommit in på läkarlinjen i Odense med start 1 sep 2008. Jag har varit väldigt osäker på om jag ska tacka ja eller inte, för jag vet eg ingenting om Odense och hur utbildningen är i förhållande till den svenska. Jag har dessutom blivit skrämd av folk som säger att man är avskydd som svensk student i Danmark. Maila mig gärna snarast. Har nämligen tackat ja till en annan utbildning i Sverige som börjar nästa vecka, om jag nu ska ta den istället.

RE: Läkare i Odense
2008-08-06 21:27   Henrik
Åsa, misströsta icke längre! Det där med mobbing av svenskar ska enbart vara ett problem i Århus och Köpenhamn. I Århus för att typ ingen svensk kommer in och i Köpenhamn för att det är så många antagna och att alla är utspridda på stor yta. Dem jag talat med i Odense påstår att du som svensk blir behandlad som typ alla andra, då klasserna och stan är mindre så att sammanhållningen blir bättre.

RE: Läkare i Odense
2008-08-07 12:42   Erik
Hejsan Henrik! Jo, det är väl bara att bekänna att en del ångest fanns innan beskedet kommit. Dock hade jag en back-up-plan (som i och för sig inte var lika bra, men ändå) Jag hade tänkt jobba i höst, förhoppningsvis inom vården för att på så sätt få en första iblick i apparaten. Skriv gärna din mailadress, är tyvärr teknofil så det där med handskrivna brev är inte min grej riktigt :)

RE: Läkare i Odense
2008-08-07 15:34   Åsa
Hej! Nu har jag bestämt mig. Jag har funderat på att läsa till läkare alltför länge för att inte ge det en chans iaf för att se vad det handlar om. Så den första sep 2008 så kommer jag vara där iaf! Erik, när börjar du? Ha det gott

RE: Läkare i Odense
2008-08-07 16:21   Henrik
Erik, du inser att det kommer bli ett hiskeligt mailande fram och tillbaka nu. Men det kan inte hjälpas. Bränner iväg ett mail på den mailadress du angav tidigare. Mycket nöje. Och Åsa, oroa dig inte så mycket. Vad är det värsta som kan hände? Hemvägen finns ju alltid kvar om det nu skulle gå käpprätt och pipsvängen. Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ö.

RE: Läkare i Odense
2008-08-08 11:30   Åsa
Hej! Jag är inte orolig alls. Inte längre. Du har helt rätt, vad kan hända förutom jag inte trivs och får hoppa av? Jag har tackat ja till Odense, nej till den adnra utbildningen, sagt upp lägenheten och ska hämta sakerna idag. Nästa steg; hitta boende i Odense! =)

RE: Läkare i Odense
2008-08-08 16:47   Joakim
Hej! Har också kommit in i Odense på Medicin med start 1 sep 2008. Har under sommaren (eller rättare sagt från antagningsbeskedet sista juli) haft kontakt med en tjej som har läst 2 år i Odense och enligt henne är det en jättefin studentstad där svenskar blir bra behandlade. Har också hört att SDU har nån slags "tak-över-huvudet"-garanti men det kan jag inte bekräfta i dagsläget. Ni som också har kommit in kan ju höra av er på joakimmeidell@hotmail.com så har man iallafall någon halvbekant när det drar igång. Om inte annat så syns vi där nere antar jag.

RE: Läkare i Odense
2008-08-08 17:43   Henrik
Rätta discotakter! Boendet ryktas vara ett det minsta av problem. Nu får du åka ner och förbereda alla för nästa svenskanstormning :P Berätta gärna om ditt sökande med ljus och lycka efter ett bra boende.

RE: Läkare i Odense
2008-08-12 16:32   Ida
Hej! Jag såg att du också ska börja läsa medicin i Odense i februari, skönt att veta att man inte är ensam! Jag hade ingen aning om att de yngsta ansökarna "tvångsförflyttades" till vårstarten så det blev lite av en chock när antagningsbeskedet damp ner i brevlådan och jag insåg att jag har 6 månaders tomrum att fylla! Jag planerar nu att åka ner till Köpenhamn i september och jobba några månader med en kompis bara för att komma in i språket inför studiestarten. Har du några förkunskaper eller räknar du med att det ordnar sig när man väl är där? Jag har tur som har en mamma och släkt från Danmark så jag förstår ju danskan rätt bra, men för en vanlig svensk måste det väl vara lite av en mardröm? Men vad gör man inte för att få studera medicin, det är verkligen en dröm som blir sann.. Fast jag oroar mig lite för tentorna!! Om du har funderingar inför studiestarten så kan du väl maila mig på ida_gebel@hotmail.com Det vore trevligt att känna åtminstone en person i Odense när man kommer ner dit! Med vänliga hälsningar Ida

RE: Läkare i Odense
2008-08-13 12:43   Emelie
Hej allihop! Jag har liksom ni lyckats ta mig in på läkarutbildningen i Odense med start 2009. Undrar om det är någon som fått ta del av en litteraturförteckning (ni som börjar redan i höst?)?

RE: Läkare i Odense
2008-08-13 19:13   An
Hej! Undrar om någon vet när och hur man söker till läkarutbildningen i Odense till våren 2009??? Hälsn Ann

RE: Läkare i Odense
2008-08-14 15:11   Emelie
Hej Ann! Det är försent att söka till vårens utbildning. De som börjar i vår sökte, liksom höstens startande, den 15 april. För att komma in på nästa hösts utbildning eller vårens (du kan inte själv bestämma vilken) måte du ansöka i vår. Kolla upp vilket datum på hemsidan, för oss var det den 15 april. Tänkt på att de i Danmark kräver att man räknat matte E! Lycka till!

RE: Läkare i Odense
2008-08-22 13:13   Erik
Tjena! Jag funderar också på att söka in till hösten 09. Jag undrar vad ni som har sökt har haft för betygsnitt? och hur ni har gått tillväga för att söka in?

RE: Läkare i Odense
2008-08-24 14:38   Henrik
Danmarks intagningssystem skiljer sig en aning mot det svenka. Likt KI och Umeå tillämpas både intag via betyg och genom "en helhetsbedömning" (läs: har du bre betyg, men inte nog bra betyg kan vi låta dig göra massa tester och intervjuer för att se ifall du passar). I Danmark används detta system på nationel niva (alla högskolor oh universitet tillämpar det). Intagningarna delas upp i Kvot 1 och Kvot 2, där Kvot 1 helt baseras på dina betyg (översatta till den danska skalan), medan Kvot 2 är den där "helhetsbedömningen" jag nämde tidigare. Vad Kvot 1 och betygsöversättnignen beträffar kan på det hela taget sägas att för att komma in på läkarutbildningen i Danmark med svenska betyg krävs ett snitt på mellan 18-höga till 19-höga (beroende på vilken skola du söker). I Köpenhamn krävs det uppåt 19.7 (har jag hört på omvägar, men detta kan natruligtvis ariera med åren). i Århus och Odense ligger det runt 19.0 (typ). Det skall här noteras att Danmark INTE tar hänsyn till eventuellt upplästa betyg på Komvux. Det du gick ut med från gymnasiet gäller, punkt. Vad beträffar "nya" ämnen som läsas på Komvux betäffar vågar jag inte uttala mig. För den som icke förunnats med ett högt betygsnitt är Kvot 2 Möligheten med stor M. Jag har för mig att alla som skicker in korrekt ifyllda handlingar och har ett svenkst betygsnitt på 15.0 (VG i allt) och uppåt kvalificeras för intagningen, som består av ett större prov (tänk högskoleprovet fast nästan uteslutande kortare läsförståelsetexter på danska (jag och några andra svenskar som klarade testet har en teori om att provet utformades med det underförstådda syftet att sålla bort svenskar, som annars tar platser på danskars bekostnad)). De som klarar det blir sedan injudna till en intervju (i år var det 7 små intervjuer, tidigare ska det ha varit en eller två större). Efter det erhålls ett besked om hur det gått. Den som sökt Kvot 2 och inte klarat det hamnar automatiskt i Kvot 1 för att där prövas. Att tänka på är att Danmark kräver separata ansökningshandlingar till varje individuell skola du söker en utbildning på (du lär det uppskatta svenska VHS-existens efter det här). Allt skall dessutom vara skickat (per post) till dem innan utsatt datum (brukar vara 15:e mars för Kvot 2 och mitten av april för Kvot 1). Kommer inte ihåg webbadressen just nu men börja på www.kot.dk och arbeta dig vidare till optagelse.dk så kommer det nog ordna sig. All information finns där. Annars är det bara att fråga här så kommar jag hjälpa dig så långt jag kan. Fler frågor förresten? Skriv, skriv, skriv! Vi har alla suttit i samma sjuknande båt. Btw, jag kan inte ett ord danska och jag klarade det där provet så låt dig inte avskräckas! Det är lättare att läsa än finska i alla fall. Med gester och en hjälplös blick kommer man långt!

RE: Läkare i Odense
2008-08-25 10:50   Erik
Tack så mycket för infon! ska börja forska direkt i det... och det kommer säkert komma ett par frågor till :)

RE: Läkare i Odense
2008-08-26 22:13   Peter
Angående det Henrik skrev om betygsgränserna. 2007 krävdes det minst 19,65 i Odense och Århus och 19,8 i Köpenhamn. Dessutom krävs matte E numera.

RE: Läkare i Odense
2008-09-18 14:03   Josse
Hej! Jag har också kommit in så jag börjar våren 2009. Va kul att här var en del till som gjort det. Hur långt har ni kommit med boende och sånt? Är det någon som hittat någon lista över kurslitteratur? Det hade varit kul att prata med någon som också ska börja där innan man står där i februari och ser helt förvirrad ut. Kan vara lite tryggare att vara förvirrad ihop ju. Maila mig på josefin.roslund@gmail.com. Ha det super!

RE: Läkare i Odense
2008-10-07 08:41   Hur söker jag?
Hej! Jag har letat mig galen på nätet efter vägar till någon hemsida för universitetet i Odense. Jag vill så gärna söka till läkare där, men vet inte hur jag går till väga. Om du kunde hjälpa mig eller bara ge ett tips på vägen skulle jag bli otroligt glad. tack på förhand! Vänliga hälsningar, Julia!

RE: Läkare i Odense
2008-10-07 19:33   Ida
Hej! www.sdu.dk är Syddansk universitets hemsida Gå in på Uddanelse-Fuldtidsstudier-Bacheloruddannelser-Medicin så kan du läsa lite mer om programmet. Information om ansökan finns om du går vidare till Optagelse-Ansögning om optagelse. www.ciriusonline.dk är en bra sida om du t.ex. vill räkna om dina svenska betyg till danska Om du har fler frågor så är min emailadress ida_gebel@hotmail.com Jag ska börja i Odense nu i februari. Vem vet, kanske ses vi i höst! ;)

RE: Läkare i Odense
2008-11-03 09:58   Ida J
Hej! Vad kul att det fanns några fler här som ska börja i Odense i februari vet man att man iaf inte kommer stå där som ensam svensk ;) så hur går det för alla med alla förberedelser? själv känner jag mig fortfarande rätt bortkommen... Och hur går det för er som började i höstas trivs ni? / Ida ida_jackson@hotmail.com

RE: Läkare i Odense
2009-01-19 12:00   Zeina
Hej! Är det någon annan som ska ner till Odense 29:de januari på den så kallade "rusturen" eller åker ni ner dit 2:a feb istället? Jag har nämligen problem att hitta tillfälligt boende 28:de-31:a jan, det blir en hel del pengar om man ska checka in på ett hotell, dessutom kommer det en del extra kostnader under rusturens gång så jag vet inte vad jag ska göra. Hur har ni andra löst det? Har ni redan flyttat in i er nya bostad? Hade varit kul och prata med någon annan som ska ner dit för att plugga nu i feb :) // Vänliga hälsningar Zeina

RE: Läkare i Odense
2009-01-21 23:49   Med.stud. Odense
Hej! Nu är det ju så att rusturen är en resa man gör med alla som läser på ens termin och den är inte förän ungefär 2-4 veckor in. Känner några som ska vara "faddrar" VT 09 och rusturen ska vara i slutet av feb om jag inte minns fel. Det som är den 29e jan är en social introduktion där man delas in i grupper och festar tor-lör och har olika aktiviteter. Jag rekommenderar att ni åker ner hit så ni är med på det. Mest för att lära känna folk naturligtvis. Officiella kursstarten är den 2a feb så det är 4-5 dagars tidigare nedresa men det är det lätt värt. Om ni har vidare frågor så är det bara att höra av er på joakimmeidell@hotmail.com . Vael bekommt till Odense! Snakkes

RE: RE: Läkare i Odense
2009-02-04 16:30   Crash
Hello! Det är så att jag planerar att söka in till läkarlinjen i Odense till hösten 2009, och eftersom många här sökt in till vårens antagning, undrar jag om det är lättare att bli antagen till vårterminen än vad det är att bli antagen till höstterminen? Sedan undrar jag om det är någon som vet hur man skulle kunna söka till vårterminen ifall man inte skulle bli antagen till höstterminen? temporär mail: wump4fruit@hotmail.com Vore väldigt tacksam för svar // Mvh Crash :)

RE: RE: Läkare i Odense
2009-02-23 20:19   Anton
Crash: Du söker till båda terminsstarterna samtidigt. Man kan önska vilken termin man vill börja, men normalt får unga studenter börja i februari då de flesta önskar september. (Diskriminering.) Detta framgår förhållandevis tydligt i ansökningsblanketterna man måste skicka in via snail mail. Lycka till.

RE: RE: Läkare i Odense
2009-05-29 01:37   Linda
Hej jag undrar om det är möjligt att komma in med 17,7 i snitt i år??? vore jätte tacksam för alla svar och även tips och råd :) MVG

RE: Läkare i Odense
2009-07-31 18:33   Janna
Hejsan allihopa! Jag är en tjej ifrån Malmö som nyss har fått reda på att jag blivit antagen till läkarlinjen i Odense i februari 2010. Det skulle vara jätte roligtr om man fick kontakt med någon annan från från Sverige eller kanske tom från skåne trakten som också blivit antagen i februarui 2010. Skriv gärna till mig, Hälsningar Janna

RE: Läkare i Odense
2009-08-01 21:40   bonnieblue
har precis fått redan på att jag är kom in på läkarutbildningen i odense med studiestart i februari 2010. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra som också ska börja då :)

RE: Läkare i Odense
2009-08-03 11:43   d
för er som kom in nu (hösten '09-våren '10), så undrar jag vad ni hade för betygssnitt? hörde att det hade chockhöjts.. skulle uppskatta svar..

RE: Läkare i Odense
2009-08-03 15:53   Malin
Hej! Jag har också precis fått mitt antagningsbesked från odense och ska precis som du också börja läsa i februari 2010. Kommer tyvärr inte från skåne men hoppas det går bra ändå, gbg ligger inte så långt bort ;) Hade varit jätteskönt att ha ngn att bolla tankar med och liknande. min mailadress är: malinpersson1990@hotmail.com skriv gärna och/eller adda på msn MVH Malin

RE: Läkare i Odense
2009-08-03 16:55   Malin
jag hade 19,6 utan att räkna med idrottsbetyget

RE: RE: Läkare i Odense
2009-08-06 11:28   Emma
Hej! Jag har också blivit antagen och börjar i februari. Vad roligt att vi är så många svenskar!

RE: Läkare i Odense
2009-08-06 16:01   Camilla
Hej Janna! Jag har också blivit antagen till Laegevidenskab i Odense! Studiestarten är februari 2010. Vad roligt att få kontakt med någon annan från Sverige som ska plugga där :) Vet du någonting om hur det fungerar med bostäder där? Om du har facebook, så adda mig Camilla Kesiu. Vi hörs! Camilla

RE: Läkare i Odense
2009-08-06 16:08   Camilla
Hej! Jag har också blivit antagen till Laegevidenskab i Odense! Studiestarten är februari 2010. Vore roligt att få kontakt med någon annan från Sverige som ska plugga där :) Vet någon någonting om hur det fungerar med bostäder där? Om ni har facebook, så adda mig Camilla Kesiu. Camilla :)

RE: Läkare i Odense
2009-08-06 16:11   Mia
Jag hade 20,0 och kom in i februari 2010 på SDU.

RE: RE: Läkare i Odense
2009-08-13 11:40   Zenel
Hej! Jag har som många andra här också blivit antagen till Laegevidenskab i Odense :P Jag undrar samma sak som Camilla; är det någon som vet hur det fungerar med studentbostäder där borta? Vore tacksam för svar! =) Min mail: zenel_89@hotmail.com

RE: RE: Läkare i Odense
2009-08-18 18:09   Zenel
Sökte med 19,2 och kom in vt 2010 på SDU

RE: RE: Läkare i Odense
2009-08-27 15:09   Charlotte
Hej! Va skönt att jag hittade hit till fler som kommit in i februari 2010. Är det någon som har sökt boende ännu? Jag har bara kollat runt på lite sidor men inte riktigt tagit tag i saken. Mycket för att jag är lite osäker på om det blir rätt ;) Vart hittar man en litteraturlista? /Charlotte

RE: Läkare i Odense
2009-08-31 10:23   Emma
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med bostäder, men jag vet att det inte ska vara några problem! Men samtidigt måste man ju veta vad man ska göra för att få en bostad. Det enda bra sidan jag har hittat är studiebolig-odense.. finns det fler? MVH Emma

RE: Läkare i Odense
2009-09-16 19:59   Zenel
Någon som vet vad för kurslitteratur vi ska ha till terminstart?

RE: Läkare i Odense
2009-10-05 16:15   Fredrik
Hej. Jag Har, precis som så många andra här, kommit in och börjar VT 10. Jag känner att jag ligger lite bakom med ansökan om lägenhet osv men det verkar det som att många andra också är. Jag har haft lite kontakt med studiebolig-odense.dk och vad man ska göra för att få lägenhet är tydligen helt enkelt att skicka in en ansökan via deras hemsida. Gå in där och sök en massa lägenheter så sätter de dig i en kö varpå de meddelar via post när det finns en ledig lägenhet för dig. Jag gjorde detta för två månader sedan och har inte fått svar så jag bestämde mig för att åka dit och tala med dem själv. Då meddelade de mig att jag var satt på en väntelista och att det kan komma att ta upp till 6 månader innan man får ett studiebolig. Om man inte är så bortskämd med att bo med andra studenter eller känner att det är ok att det kostar lite mer kan man söka privat genom sidor som www.boligportal.dk. Jag hade för övrigt ett betygssnitt på 19,5 om det fortfarande är relevant för tråden. Kontakta mig gärna om ni har frågor, det har sannerligen jag också men det är lite roligare att överkomma svårigheter tillsammans. Jag är öppen för att dela lägenhet, i alla fall i början av studierna. freddeboygk@hotmail.com

RE: Läkare i Odense
2009-10-18 14:03   Lanna
Hej! Har också blivit antagen till läkarprogrammet i Odense och börjar februari 2010. Undrar hur ni andra som sökt till studentbostäder gjort. Har ni också sökt via studiebolig-odense.dk?Själv har jag ställt mig i kö där sedan 1 månad tillbaka. vet inte vad mer jag kan göra :S Lanna

RE: Läkare i Odense
2009-12-15 23:06   Andreas Saine Granlund
Tja kommande stud.med! Mitt namn är Andreas Saine Granlund och jag har läst här i Odense sen höstterminen 2008. Jag har läst att några av er ska komma in till VT 2010 och vill hitta en fin bostad. Nu kanske några av er redan gjort det men för dem som inte lyckats finna lyckan har jag ett bra erbjudande: Jag ska nämligen flytta ut ur min lägenhet som jag delar med 2 andra killar där jag bott i nu i nästan 1,5 år. Jag har haft en otroligt bra tid med dem men känner att jag vill pröva på något nytt nu och skall därför flytta in till en annan snubbe. Lägenheten är på hela 113kvm och har 2 våningar. Den ligger mycket centralt (www.krak.dk/query?referring_what=wp&what=wp_profile&ps_id=1852040) På övervåningen finns de 3 privata rummen och på nedervåningen finns kök, toalett, badrum(inkl. tvättmaskin) och 2 vardagsrum. Vi har även en utegård som är perfekt för sena grillkvällar när den danska sommaren har kommit för att slå sig ned. Hyran är på 2467 dk eksl. el. Jag flyttar ut i mitten på januari så det passar mycket bra för er som börjar 1. februari. Om ni är intresserade får ni gärna höra av er till mig på: angra08@student.sdu.dk eller xmas_3@msn.com +4530500675 eller +46702992727 (är hemma i Sverige från 19/12-09 - 4/1-10) Andreas Saine Granlund Olaf Ryesgade 3,1.sal 5000 Odense C Danmark

RE: Läkare i Odense
2010-02-12 13:31   RM
Hej Jag har tänkt att söka till Odense inför hösten 2010. Jag undrar bara ett par saker; - hur är de med boende? fixar man själv eller får man ett för första året? är det i så fall nära universitetet? - hur mycket lärarledd utbildning har ni? och dissektionstimmar? - erbjuds ni språkkurs? Hoppas någon av er kan hjälpa mig. Mvh, RM

RE: Läkare i Odense
2010-03-14 12:55   o10
Hej Boende får man fixa själv men det är inte speciellt svårt att få. Studentrum kan sökas gratis via studiebolig-odense.dk "vanliga" lägenheter kan bla hittas på boligportalen.dk. Bäst är att bo i centrum, universitetet ligger i stadsdelen odense m, men stan är rätt liten och senare på studiet är man mest på sjukhuset som ligger i centrum. Man erbjuds ingen språkkurs men är rätt säker på att det finns men det får man ta reda på själv. Men om man förberett sig lite hemma innan genom att se dansk film, lyssna på radio osv så klarar man sig utan en språkkurs. Det tar ett par veckor och sen har man vant sig vid danskan och danskarna vid svenska. Vi har nog i snitt 1 2h föreläsning per dag och sen till nästan alla föreläsningar har man något som heter holdtimmar, där äldre medicinstudenter går igenom uppgifter och liknande. På holdtimmarna är man i lite mindre grupper och det liknar mer gymnasieundervisning. Under första semestern/terminen har man inga dissektionstimmar vad jag vet, tror inte det kommer förrän i slutet av andra terminen eller liknande. Dock erbjuds alla att gå på en obduktion och det finns möjlighet att få titta på och "undersöka" mänskliga organ. Hoppas att det var till lite hjälp :) Lycka till!

RE: Läkare i Odense
2010-08-03 11:03   Sofia

Hej!

Jag har blivit antagen nu till hösten 2010 och det känns som att jag inte vet någonting. Vet inte hur det blir med boende och framför allt vet jag inte vad jag behöver veta! :)

Vore jättekul att få kontakt med någon annan som också ska börja läsa till läkare i Odense nu i höst.

Skriv gärna! hejahejasm@gmail.com

Mvh,
Sofia


RE: Läkare i Odense
2010-08-03 23:30   Crash

Hejsan!

När det kommer till boende, så kan nedanstående länkar komma till nytta;

www.studiebolig-odense.dk/

www.kollegieboligselskabet.dk/downloads/aktikler/applicationguide.pdf

www.studiebolig-odense.dk/WEB/498/ktp.nsf/Webref/vejledning

Man söker efter studentlägenhet via studiebolig-odense.dk. De andra länkarna vägleder en och förklarar hur man går till väga för att söka.

Lycka till!


RE: Läkare i Odense
2010-08-20 19:58   cathrin

Hej!

Jag har kommit in på läkarutbildningen i odense våren 2011, undrar om det är någon mer som också kommit in, hade ju vatt kul att ha kontakt innan. .

maila mig på catweeen@yahoo.se


RE: Läkare i Odense
2010-10-27 08:57   Lotta

Hej!
Om det är någon som söker boende till våren så ska jag flytta ut från mitt rum i en lägenhet som jag delar med två¨andra. Lägenheten ligger mitt i byn och är stor och trevlig.
Hör av dig om du vill ha mer info samt bilder!

/Lotta
c_anderman@hotmail.com


RE: Läkare i Odense
2010-10-27 14:23   cathrin

Hej

Jag är också antagen till att börja plugga i odense i Februari. Jag bor i Lund just nu, såg att du var från Malmö, nice. Vad gör du nu innan februari, jag blir tokig av all väntan.

// Cathrin


RE: Läkare i Odense
2010-10-27 14:29   cathrin

Hej!

Jag ska också börja plugga i feb. Shit, vad kul att det verkar vara så många svenskar. Jag hittade en sida med kurslitt.

www.sdu.dk/Information_til/Studerende_ved_SDU/Din_uddannelse/Medicin_bachelor/Laeseplaner/e10

gå in på modul 1 så hittar du den där sen. Men listan gäller endast för HT 2010, men så mkt bör det ju inte ändras till VT. Men tror SDU skulle skicka ut ett brev i December med mer info!!

Var kommer du ifrån?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀