Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris! - Forum

2010-02-19 21:37   ulla alsaad
Jag skriver detta inlägget för jag vet hur jobbigt det är när man vill bli läkare men man har ingen anning om vad som är det bästa valet utomlands så här får ni min expert hjälp! Jag pluggar första året i Holland internationell linje på engelska alltså! Och den kostar ynka 16000 om året vilket ni vet är praktist taget gratis! Kvaliteten av utbildningen är otrolig! om någon tycker detta låter intressant skriven nedan så ska jag visa hur man söker. de e gratis o söka så man förlorar inget på det måste dock säga att det inte kommer vara så lätt att komma in, de bror på hur motiverad man är!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-22 10:34   AT
Det låter intressant, skulle du kunna utveckla intagningsprocessen. Vilka krav har dom?

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-22 14:52   ss
HEJ ULLA,har du någon msn så man kan prata o få lite info=)

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-22 16:06   S
Hejsan Ulla Det lät intresserad det här med Holland med att plugga läkare på Engelska har du något mail adress man kan nå dig på. Häls S

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-22 17:35   Jessica
Hejsan! Jag tycker att det här låter jätte intressant! Berätta gärna hur man söker, vilka betyg som krävs osv. (Om du vill kan du maila mig på jessibjorklund@hotmail.com) Mvh

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-22 19:13   Vilhelm Pihl
Hej! Jag är intresserad av att plugga till läkare, och detta låter som ett mycket bra alternativ. skulle du vilja förklara mer om hur man gör för att söka?

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-23 11:45   Neda
Hej! Jag skulle gärna vilja ha mer information om hur man söker! :) Tacksam för svar! Mvh, Neda

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-23 13:29   T N-R
Hej! Jag är väldigt intresserad för mer infomation om läkarutbildning. Vad krävs det för att bli antagen? Min mail är: tobias.neergaard.r@gmail.com MVH Tobias

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-24 07:53   ulla alsaad
okej här kommer info. men ett tips som jag måste ge er är att verkligen göra ert bästa med ansöknigarna för ni från sverige är verkligen inte dom ända som kommer söka! Jag kan även säga att deras system är bachelor 3 år och master 3 år och om man kommer in på bachelorn får man en garanterad plats på mastern men de har detta system bara för att man ska kunna få ett ett bachelor degree efter 3 år och kunna göra sin bachelor på annat håll om man vill. Här är info om programet: www.rug.nl/prospectiveStudents/degreeProgrammes/bachelors/baMedicine Hur man söker: www.rug.nl/umcg/informatievoor/internationalisering/studyprogrammes/medicine/bachelorprogramme/international/AdmissionBachelor Och min msn: alaalsaad@hotmail.com lycka till!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-24 17:28   tobbe
Hej! Låter väldigt intressant med läkarutbildning i Holland. Skulle vara trevligt om man kunde få lite mer info. Maila mig gärna på: tobias.neergaard.r@gmail.com Dessa är några frågor jag funderar på. Var i Holland ligger utbldningen? Vad är det för antagningskrav? Behöver man kunna nederlänska? MVH Tobias

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-26 08:34   Studievägledning
Jag känner till denna utbildning väl, jag sökte förra året och låt mej berätta för er att det är ett stort slöseri på tid , de tar in kanske en svensk och du får gå igenom väldigt mycket byråkrati för ingenting! Jag säger detta för att skona er tid det är därför den inte är annonserad nånstans. förra året var de 2000 över hela världen som sökte och 50 kom in så akta er att lägga ner för mycke tid! Om jag ska ge er som ändå söker ett tips så är det ljug inte på ansökan dom kollar upp allt!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-02-26 08:51   kalle1990
im from norge, Im also in this class as Ulla is and I have to say that I regrett applying for two reasons: U HAVE TO LEARN DUTCH FOR THE MASTER and noo u cant transfer anywhere else for the master! and its impossible to lear fluent dutch with all the school work we have. Secondly if you fail one exam you have to repeat the year! and the exams are hardcore! apply to polen, rumania or denmark you will save yourself alot of trouble!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-03-19 21:14   Mirre
Hej! Jag är intresserad! När är sista ansökningsdag? Vad krävs för att komma in? Jag hade blivit jätteglad om du ville mejla mig på saga_mitzy@hotmail.com och förklara hur man söker!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-05-31 07:24   ulla
hej allihopa skaparen av tråden här igen!! skulle see om nån kommit vidare till sista steget!? Let me know by the way kalle1990 är inte en klasskompis människan finns inte i min klass så ta ej hänsyn till den kommentaren!

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-08-01 10:52   portofino@live.se

hejsan
det låter intressant kan du ge mig mera info hur man kan söka och vad som krävs?
mvh
franciska
portofino@live.se


RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2010-08-04 14:32   java

hej

skulle du kunna adda mig på msn eller så har pluggat i rumänien i 3 år och vill göra en transfer nu finns e några möjligheter?

jawa-88@hotmail.com


RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2011-03-23 21:27   ok

Hej!
Jag skulle gärna vilja ha mer information om hur man söker! =)

violinrui@hotmail.com

MVH
Jennie


RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2014-05-24 22:47   K

hej
Jag undrar hur det är att plugga där?
Vad hade för betyg i snitt ?
Var det lätt att komma in?
Jag är väldig intresserad av att plugga där


RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2014-07-08 15:43   Valeryia
Ja de är inte så jätte mycket men om man vill spara lite till hitta jag en bra artikel från ett företag som heter study portals här är länken om ni är intresserade ;) http://www.mastersportal.eu/articles/759/financing-your-studies-in-holland.html

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2015-06-16 00:58   henrik
hej,henrik heter jag,äldre student,har hört/läst att läkarutbildningen i österrike och holland är nästintill grattis och antagningen ger alla chansen att komma in, men man sållas allteftersom,stämmer detta? om så,krävs b kurserna i kemi/bilogi/fysisk ? har gått sam och har då följaktligen bara naturkunskap a/b. hoppas på svar fastän tråden är gammal.

Med vänlig hälsning/henrik

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2017-01-16 15:59   waa
hej Ulla,
Jag är väldigt intresserad, hur ansöka man? Vilken skolan läsa du? Antagnings systemet .
Tack

RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2019-01-17 11:28   Tabea

Hej! Jag tar studenten nu i sommar och vill sen plugga till läkare. Innan jag kan göra det måste jag dock göra ett naturvetenskapligt basår. Vet du om man kan göra det i Holland också?

Är utbildningen samma i Holland som i Sverige? Alltså, får jag samma behörigheter? Jag antar att jag måste göra mig AT i Sverige, så hur funkar det för mig att få en AT plats? Är det svårare att få en om jag har pluggat utomlands? Hur fungerar antagningen? Tar dom det på snittbetyget man får från gymnasiet?

Och sen har jag säkert massa fler frågor! Du får jättegärna svara mig


RE: Läkar utbildning i holland bästa kvalitet och pris!
2020-01-28 23:46   Miki Sedin
Hej!

Jag är intresserad av mer information om att plugga till läkare i Nederländerna, mer specifikt i Amsterdam. Maila gärna miki.sedin@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀