KOSTNAD - Veterinärutbildning. LICENS?? - Forum

2008-08-01 13:47   amanda
Hej! Det är ju gratis att studer här i Sverige, men jag vill absolut inte flytta till uppsala för att plugga till veterinär. Flyttar mer än gärna till ngt engelsktalande land - typ England. Har blivit mkt intresserad av Royal veterinary school. Till min fråga; är det någon som vet hur man söker stipendier och/eller bidrag till att studera utomlands? 4000pund/termin á 11 terminer är inte direkt någonting som jag har råd med... KAN MAN PÅ NÅGOT SÄTT FÅ EN HEL UTBILDNING GRATIS? Är det någon som vet om man får jobba som veterinär i europa om man gått utbildningen i USA? Tacksam för svar, helst via mail; notna_89_@hotmail.com

RE: KOSTNAD - Veterinärutbildning. LICENS??
2008-09-05 17:42   Behm
I Skottland kostar det likamycket som i Sverige att studera har jag hört. Alltså ingenting :)

RE: KOSTNAD - Veterinärutbildning. LICENS??
2008-11-13 21:34   Pernilla
Hej sök på ordet veterinary och kolla runt på hemsidan www.ucas.co.uk/ (dom har både Vet Science och Vet Medicine, men jag vet inte skillnaden dessvärre) Skriv till admissions office för varje universitet du är intresserad av så får du den info du behöver. Ang. att jobba i USA: Universitetet måste vara godkänt av www.avma.org och det är bara en handfull universiteter utanför USA som är godkända. En del av dessa är i England och Skottland. MVH Pernilla

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀