Komma i kontakt med Cluj studenter - Forum

2009-10-22 22:19   Tommy
Hejsan! Jag har kommit in och ska börja på läkarutbildningen i Cluj hösten 2010. Går just nu ett naturvetenskapligt basår och pluggar lite anatomi sidan om på kvällarna ur "Gray's Anatomy for Students" Skulle bara säga att jag jätte gärna skulle vilja komma i kontakt med elever som studerar där som kan berätta lite om hur det är att plugga där, hur ofta ni har prov, hur många prov ni har, hur svåra dom är? Vad händer om man failar ett prov? Lite generell allmän info bara. Evigt tacksam om ni kan adda min msn och berätta lite mer för mig om era äventyr i Cluj-Napoca! msn: soetatommy@hotmail.com Mvh, Tommy Nilsson

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-10-26 01:41   Tony
Hej! Tyvärr är jag ingen läkarstuderande i Cluj, än åtminstonde. Men jag har själv en fråga. Tar de redan emot ansökningar och ger besked för nästa år alltså? Mvh Tony

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-10-26 11:27   J.D
Jepp!

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-10-29 16:54   Jelle
De är inte så att du har kommit in bara för att du skickat in dokument. Man får reda på om man är intagen i slutet av aug. 2010. Dessutom så behöver man inte söka nu, man kan vänta lite till dess.

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-03 17:11   Dr B
Det är till och med för tidigt att söka nu hahah..?? Jag menar jag började ju i Cluj för bara en månad sen. Men om du söker till nästa termin förstår jag! Mycket plugg som sagt, kan vara bra om ni börjar plugga alla benen direkt.. För det kommer ni ha prov på efter 3-4e veckan! Hela skellettet och två muskler på varje ben hade vi.

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-21 00:22   Aaso
Hej! Jag vill söka till cluj . Jag försökte komma i kontakt med agenter men de savarar inte! Jag har ringt och skickat email och skickat brev till o med!! Kan du bara säg hur har du sökt ditt??

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-21 13:45   k
Hej. Jag tankte soka till lakarlinjen i rumanien for hostterminen 2010 och jag skulle garna vilja komma i kontakt med folk som tanker ocksa soka till rumanien till hosten. Vi kan byta fragor och funderingar, det ar inte sa kul att aka till ett frammande land ensam. Adda mig garna, msn: kristian2010@hotmail.co.uk

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-23 16:56   lomona
de finns en antal olika agenturer, ja sökte via medicinstudier . com.. de pröva ring dem kanske bättre lycka!?

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-24 11:14   Tony
Ett tips och något som jag hört från många andra; sök själv och inte genom en agentur! Det finns tillräckligt med information för att man skulle kunna göra det solo och spara pengarna som annars agenturerna tar!

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-11-24 15:35   lomona
Tommy! Håller med dig om det problemet är väl att universiteten aldrig svarar på en tfn samtal/mail etc.

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-02 19:06   MW
Det är enkelt och gratis att söka själv. Här står allt du behöver veta: studera-medicin.se/rumanien.php

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-04 01:53   JPG
studera-medicin.se/rumanien.php är så infiltrerad så det är patetiskt. Dem gör de svårare än va de är, för att sedan referera till en agentur "easyeastmedicin.com". Fan dubbelmoral, söka själv eller söka via agentur, för i slutändan verkar de som de kommer sluta med att man bör söka via agentur, eftersom inf. inte är fullständig, är detta en affärsidè?

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-04 12:18   JPG
Nej JPG. Att det är länkat till easy-east är endast för att vi saknar information om ansökning till Targu Murez. Krångligt? Ja lite faktiskt, men har du som mål att bli läkare så förstår jag inte riktigt vad som är problemet. Klarar du inte ens av att söka en utbildning, hur skall det då gå för dig under studiernas gång? Hemsidan är till för att hjälpa, ingenting annat. Att många väljer att söka via agentur är ingen slump heller för den delen just pg.a att det är svårt att få tag på informationen man behöver samt att byråkratin rent ut sagt är usel i Rumänien. Jag gjorde hemsidan endast i syfte att hjälpa andra att söka utbildning utomlands eftersom jag själv tagit reda på allt som står på hemsidan och vet om hur mycket tid och energi som krävs för att leta upp/ ta reda på det som krävs. Michael West @ studera-medicin

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-04 14:56   Mohadini
JPG håller med dig om att allt verkar lite för mycket på den där hemsidan. Dessutom dubbelmoral som du säger; helt plötsligt en agentur (lite skumt känns de som) som kommer upp, tanken var väl att de skulle få hjälp utan att blanda in agenturer. Michael West; om "ni tagit fram alla detta info. som du säger" hur svårt kan de vara att ta fram; en adress och ett tlf-nr. till Targu mures? Mer än så behövs väl inte, all dokument som skall ordnas till Cluj bör väl gälla Targu mures, enda som krävs är ett tlf. nr och adress. Rätta mig om ja har fel! Med vänliga hälsningar Mohadini

RE: RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-07 12:27   MW
Det är skrattretande vad folk är suspekta. Varför göra en hemsida med kompletta ansökningsguider till många olika länder och universitet bara för att lägga upp en enda länk till en agentur på en liten undersida? Easy-east förmedlar dessutom endast platser till Targu Murez och ej till Cluj, varför det ej är befogat att anklaga studera-medicin för att röra till det och sedan "bara lägga upp en länk". Vi hade gärna lagt upp telefonnummer, adersser, etc men för en cyniker hade det varken gjort till eller från. Vi har en länk till skolans hemsida som är på rumänska, lite kan ni väl göra själva? Eller eftersom vissa verkligen är handikappade så är det väl bara att söka via agentur helt enkelt och så kan ni gråta ut att ni blivit lurade på pengar när det egentligen bara handlar om att ni inte fattar hur man följer instruktioner som en normalbegåvad 5-åring klarar av. På hemsidan står ALLT ni behöver veta om ansökning till Cluj, för Targu Murez får ni ta reda på resten själva ELLER söka via agentur. Michael West

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-09 18:42   bullshit!
"Michael West": orka läsa tid på ditt "Bullshit Cronicles- Lägg ner skitsnacket och sätt upp ett nr. till targu mures och adress ditt. Tror du att du kan blåsa folk eller?

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-11 16:19   df
Till WEST: Dina inlagg har gjort att man inte litar pa det som du har pa din hemsida. Jag antar att du gjorde hemsidan for att hjalpa studenter inte for att trycka ner de. Tank pa vad du skriver iframover.

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-14 09:48   MW
bullshit: Ja det är ju så svårt att klicka på länken och kolla upp numret själv... Jag hoppas att du inte har för avsikt att läsa till läkare för då måste man kunna tänka. Vi blåser folk hela tiden... eller kan det vara så att det är blåsta folk som blir lurade av sin egen inkompetens? Låt oss säga att hemsidan endast är till för att "blåsa folk", om det gör nu dig lycklig. Vad spelar det egentligen för roll? Hemsidan hjälper fortfarande personer att söka läkarutbildningar, vilket är syftet. Michael West

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-14 10:46   C.F
Du har verkligen skämt ut dig Michael West. Håller med föregående talare sluta sprid reklam här, det här är ingen reklamplats.

RE: RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-15 11:51   West
df: Jag har inte för avsikt att trycka ned någon men jag blir förbannad över obefogade påhopp. Huvudsakliga syftet är att hjälpa blivande DUKTIGA läkare att påbörja sin utbildning. Det är ju tyvärr inte alla som har kompetens att bli duktiga läkare men som ser sin chans i Rumänien eftersom de inte har några antagningskrav där, no offense duktiga läkarstudenter i Rumänien. Klarar man inte ens av att göra en ansökning trots att man får allt serverat på silverfat utan att gnälla, hur skall man då klara av en läkarutbildning? Ansökningsguiden till Rumänien är bara en liten del av hemsidan. Jag bryr mig inte om informationen misstolkas av en del, den hjälper fortfarande de engagerade. Självklart hjälper jag de som har frågor om de bara frågar istället för att kräva och gnälla. Jag har aldrig tagit betalt för att hjälpa någon att komma in på en läkarutbildning, jag har inte fått en krona i bidrag av easy-east för att länka till deras agentur (inga klagomål tack!, det var mitt initiativ) och jag kommer aldrig att vilja tjäna pengar på hemsidan. Jag har redan tillräckligt med pengar för slippa jobba i 20 år framöver. Jag tänker på vad jag skriver, tack för omtanken.

RE: RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-15 15:54   Michael
Studentum raderar en del av mina meddelanden eftersom de kan vara magstarka för känsliga personer. Om ni vill diskutera vidare eller om ni har några frågor så skicka ett mail, jag skriver inte mer här. Jag är alltid saklig och tillmötesgående, lämna känslorna utanför. michael.west@mensa.se

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-17 15:25   Ms. Me
Michael West Vad är de frågan om? Är du ute efter att hjälpa eller efter något annar? Ena stunden säger du att "tanken är god" att du gjort hemsidan för att hjälpa andra, för att sendan säga refererar till Agentur, du har väl gjort hemsidan för att man ska komma undan agenturer? Förstår du att folk inte gillar dubbelmoral, ber om ursäkt om du tar illa vid dig för detta men, tänk om vad är din tanke med hemsidan yterligar en gång!! =) Sen pratar du om " kompetens " jag kan ju säga de att alla som är i rumänien och pluggar till läkare, har ett snitt på 13 i gymnasiebetyg. Vilket inkluderar dig själv, för annars hade du väl vart i Sverige och pluggat och om de är så att du har så mkt pengar att du klarar dig i 20 år utan arbete så tror ja inte att du skulle, göra en hemsida som är ofullständig, för att sedan ref. till en agentur som du själv kanske driver!?

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2009-12-18 22:28   Aaso
@MW Tack för information på din sida!! Jag fick mycket faktist. Nu vet jag att jag har fortfarande chans att plugga här i Sverige!! Jag hade aldrig hört om tredje urvallet i UMEÅ ! TACK!!

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2010-02-20 18:58   pedram
de som "förmedlar" till targu mures kom själva genom medinro.se .. haha..vilka grejer... sen blev de agenter 007...fattar ni?

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2010-02-20 19:11   pedram
jag vill varna alla för det Tommy (den som startade tråden)skrev längst upp... han har absolut inte kommit in...skolorna har inte ens börjat behandla ansökningarna än...och man får inget svar från de tills de själva har fått svar från det rumänska utbildningsministeriet

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2010-05-07 19:03   XXX
sök via AGENTURER SOM ÄR kända! AGENTURER SOM FUNNITS MED ETT TAG! Namn på sådana: Tirgu mures: www.medicinstudier.com www.easyeast-medicine.se Cluj: Pluggamedicin.se Medinro.se Dessa 4 agenturer finns de och har existerat ett tag, så gott jag vet så är de pluggamedicin.se som haft lite problem tidigare, dock helt ok idag!?! De 3 andra agenturerna är än så länge felfria och håller de dom lovat!

RE: Komma i kontakt med Cluj studenter
2010-05-10 14:19   ma
Hahahah, vilket skämt.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀