Jobba utomlands som volontär med djur - Forum

2009-02-16 19:32   Emma
Hej allihopa! Funderar på att jobba som volontär utomlands i sommar. Hade tänkt mig något djurjobb. Är det någon som har tips på någon bra organisation man kan åka med? Har du jobbat som volontär där eller kanske känner du någon som har gjort det? Det finns ju hur många olika organisationer som helst att välja mellan... Tacksam för alla svar!

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-02-21 21:58   Catharina Dahlqvist
Hej! Jag har också letat efter ett volontärarbete att åka iväg på speciellt gärna med djur. Hör gärna av dig om du hittar nåt som inte är ofantligt dyrt... haha

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-04-14 20:22   Linda
Hej Emma och Catharina, Om ni gör en sökning på studentum genom att välja kategorin utlandspraktikprogram/volontärarbete får ni upp flera olika alternativ. Exempelvis El Puente är en arrangör som ordnar volontärresor till syd- och centralamerika. El Puente har paketresor som t.ex omfattar språkresa och volontärarbete med djur men det finns även möjlighet att sätta ihop sitt eget "program". Lycka till!

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-06-10 21:59   AM
Hej! Sent svarat på era inlägg, Men jag har ett hett tips på hyfsat billiga volontärstationer i Sydamerika. Ska själv åka dit senare i höst o jobba med djur. Skriv om intresse fortfarande finns! AnnaM

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-06-14 21:46   lena
hej på er ! surfade runt lite om att bli volontär för djur, har ingen som helst aning om hur man går till väga, men jag är helt klart intresserad, annaM ´!! hör av er , mvh lena

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-06-15 01:08   Jen
Jag är också väldigt intresserad i att åka utomlands och jobba med djur, speciellt i nya zeeland. några tips? Jenny

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-06-17 17:15   Anna
Jag vet att några svenska folkhögskolor anordnar studier+ volontärarbete.. annars så hade jag en kompis som åkte till costa rica och räddade sköldpaddor! jag kan höra med henne hur/med vem hon åkte om någon är intresserad..

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-06-18 12:00   janina
Hej annaM, Jag är med intresserad av volontärarbete med djur i sydamerka senare i höst. Vad hade du hittat för organisation? Mvh Janina

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-07-02 13:11   Jackie
Åk till Malaga!!! Gå in på SOS-animal.se Ni kommer verkligen inte ångra er om ni åker dit! :) Lycka till!

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2009-07-06 18:43   Jonas
Hej Emma och alla ni andra, Jag åkte som volontär med Projects Abroad till Peru och volontärade i ett regnskogsprojekt. Måste säga att jag är helnöjd! Jag åkte dit för att jobba i en skola och lära barn engelska men ville byta till att jobba i Amazonas istället. projects-abroad.se/lander/peru/#natur-och-miljo Därför ringde jag upp deras lokala personal och det var inga problem att byta - tvivlar på att det hade gått med många andra volontärorganisationer... Hur som helst har de mängder av volontärresor till många länder i världen. projects-abroad.se Hoppas du kommer iväg! Hälsningar Jonas

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-03-25 18:51   AW
Bra tips finns på www.arbeteutomlands.se

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-03-27 10:51   Sofie
Kolla på Global Vision International (GVI) på deras hemsida. Jag har jobbat som volontär i Sydafrika med den här orginisationen och jag kan säga att en är skit bra! De har massa spännande volontär resor runt om i världen som har med djur och klimatet att göra. Jag var dock och volontära på ett barnhem men det var verkligen en kul upplevelse. De har inte något kontor här i Sverige utan i England, USA och Australien men det funkade bra ändå tyckte jag, de är verkligen seriösa och en bra orginisation.

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-03-30 10:54   Hottehin
Jag vill hemskt gärna veta mer om alla heta tips:)

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-04-07 13:09   Maria
Hej! Hmm... mitt tips är nog att söka söka söka.... Kolla sidor med massa jobb samlade från hela världen typ www.careerjet.se är väldigt bra.

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-08-05 14:11   Linda
Har sett litt på Noah's Ark i Namibia ( www.worktravelcompany.se/country-program.cfm?country=Namibia ) og det virker fantastisk! Er det noen andre som har reist der med Work & Travel?

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-08-11 08:24   Sandra
Hej Emma och alla andra som är intresserade av volontär resor, Jag är praktikant i Thailand hos ett företag som heter Real Experience Thailand. Här har ni möjlighet att lära om kulturen och språket i det riktiga Thailand. Ni kan jobba med elefant projektet, Gibbon projektet eller kanske vill ni lära barn engelska. Kolla in hemsidan: www.realexperiencethailand.com Hoppas ni hittar något som passar er! Med vänliga hälsningar Sandra

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2010-09-20 03:45   Hej
Hejsan. om du letar efter billiga volentärs jobb som inte tar massa avgifter så kan du hitta många på denna sidan www.volunteersouthamerica.net/

RE: Jobba utomlands som volontär med djur
2011-06-22 18:39   Toktrollet
Hejsan. Om du är intresserad av hundar kan du alltid ta kontakt med Sos-Animals som har en hundgård nere i södra spanien. De är alltid i behov av volontärer. Boende fixar de men du får betala resa och matkostnader själv. Kolla in deras sida. www.sos-animals.se

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀