Högskoleprov i Danmark/andra länder? - Forum

2007-03-28 22:40   Annie
Hej! Är som många andra sugen på läkarlinjen i Danmark och min fråga är helt enkelt: kan man söka på sitt högskoleprovresultat eller gäller det enbart i Sverige? Sen undrar jag också om man kan komma in på enbart intervju? Hälsningar Annie.

Ang: Högskoleprov i Danmark/andra länder?
2007-04-12 14:29   Annsofi
Hejsan! Jag är också intresserad av studier i Danmark (eller andra länder också för den delen...) men jag har inte lyckats hitta någon som kan hjälpa mig. Har du hittat någon mer information? Skulle bli jätteglad om du har tid att höra av dig till mig. Ha det gott! Annsofi

Ang: Högskoleprov i Danmark/andra länder?
2007-04-14 11:37   ZZZ
Hej! Du kan itne söka via ditt höskoleprov till Danmark. Däremot kan det räknas som en merit om du söker via kvot 2. Din fråga om du enbart kan komma in via intervju, jag antar att du syftar på kvot 2 i det fallet. Och svaret är ja, då kvot 2 går på meriter, personligt brev och intervju, och inte betyg. Du måste däremot vara behörig! Har du fler frågor så fråga på!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀