HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK - Forum

2005-11-08 17:51   Jjjjjj
KAN NÅGON GE MIG SVAR? Jag funderar jättestarkt på att plugga till läkare i Danmark och har en del frågor angående antagningen: 1. Kan man ej söka in med komvux-betygen? ( Även om man läst för att få behörighet, för att man gått samhäll och inte natur på gymnasiet) 2. Vilka är behörighetsämnena? 3. Vad ligger antagningspoängen på? SNÄLLA SVARA

Ang: HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK
2005-11-10 13:08   Sarah
Hej där, Du kan ha gått sam på gymnasiet och ändå komma in i danmark. Du behöver Fysik, Kemi A och Matte C. Saken är bara den att du aldrig kan höja ditt avgångsbetyg från gymnasiet med dessa komvux kurser, de fungerar alltså bara som behörighet. För att komma in på köpenhamns universitet behöver du minst 19,1 (2005) Du kan läsa till läkare på två andra ställen i Danmark (typ Syddansk och Odense) Här är det lite lättare att komma in än i Köpenhamn.. Jag funtar oxå på danmark så vi kanske ses där ;)

Ang: HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK
2005-11-12 09:57   Jjjjjj
SARAH, tack så jättemycket för hjälpen! Vem vet vi kanske synsi Danmark Jj

Ang: HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK
2005-11-21 16:19   fatsug
Hej jag forstod itne det du menade med att man inte kan höja sina betyg via komvux för behörighet...

Ang: HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK
2005-11-21 16:19   fatsug
Hej jag forstod itne det du menade med att man inte kan höja sina betyg via komvux för behörighet...

Ang: HJÄLP..Antagning Läkarutbildning DANMARK
2005-11-22 21:37   pernilla
i danmark kan du endast søka in med de slutbetyg du fick då du tog studenten, så før studier i dk hjalper det inte att ha pluggat upp betyg på komvux. om du vill veta mer om kvote 2 (arbetslivserfarenhet) ar ett tips att skriva till studievagledningen på skolan du søker till och fråga hur du økar dina chanser att bli antagen.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀