hejsan! - Forum

2007-12-26 14:33   sara
Hej; jag funderar på att söka till läkar utbildningen Ht08. jag har funderat på debrecen och prag. vet inte exakt vilken skulle vara bättre, jag menar vilken uppfyller bättre standarder för utbildningen? är det någon som vet var de flesta svenska studenter brukar åka till för att plugga till läkare? var inne på cracows universitets hemsida där fanns det en lista över 145 studenter som hade tagit examen i år. bland de fanns det bara en enda student från sverige, 2-3 studenter från USA och resten var från Norge! det kan vara trevligt o söka nånstans där finns flera från sverige då kan det kännas mer som hemma. Sara

Läkare-2008
2007-12-26 20:05   M. Ö
Hej sara! Jag vet inte riktigt hur många som studerar till läkare i Prag men jag vet att jag läst om flera människor som ska plugga till läkare i debrecen så det finns en del svenskar där (inklusive mig.

Hej Sara!
2007-12-28 11:26   Cluj
Vi är ca 70 svenskar (20 tandläkare + 50 läkare) som läser i Cluj-Napoca, Rumänien, och till hösten ska dom ta in ytterligare 120 svenskar. Vi dominerar alltså den engelska sektionen där. Kan ju också vara ett alternativ :)

hej
2008-01-05 17:43   victoria
hej, jag funderar att söka till rumäninen i höst. Är det krångligt att komma in och hitta bostad? Vet du någon hemsida man kan gå in och få lite mer info. tack

RE: Debrecen
2008-02-26 17:00   Sara
Ja, det hade jag. Kan vi inte sncka på msn? Utbyta tankar och så..

RE: RE: Debrecen
2008-03-01 17:12   kim
Hej! Jag har tänkt söka till medicin i Ungern. Är det någon mer som hade tänkt börja nu till hösten 08? Isåfall i vilken stad? Det vore trevligt och givande att pratas vid, utbyta tankar, frågor etc. MVH kim

RE: RE: RE: Debrecen
2008-03-02 18:03   M. Ö
tjenare Kim! japp, jag ska söka till ungern, närmare besämt i debrecen hösten -08. det kommer en del göra, de jag snackar med här på sidan ska söka till just debrecen. har du gjort provet än? lägg till mig gärna på msn för att snackas vid, adressen finns längre ned så jag skickade den till en annan person för några dagar sen.

RE: hejsan!
2008-06-08 10:19   R.G.
hej M.Ö, jag ska också plugga till tandläkare ht08 i Debrecen. Maila gärna på de_angel@hotmail.com så kan du få min msn :) PS. jag är också från Uppsala

RE: hejsan!
2008-06-26 13:55   GA
Jag ska också plugga till tandläkare i Debrecen, vill gärna utbyta tankar inför resan:)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀