hej jenny! - Forum

2005-06-20 09:52   mia
Hej Jenny! Jag gjorde intagningsprovet till Gdansk medicinska universitet och kom in. Provet var ganska så svårt och på engelska och intagningskommitén var mycket seriösa och trevliga människor. Var har du fått ifrån att polsk läkarutbildning skulle vara sämre? De har mycket kompetenta lärare och är stränga med att hålla en hög nivå på både undervisningen och sina elever. Med det sista menar jag att de ställer höga krav på sina elever och att de ska ta sin läkarutbildning mycket seriöst. Efter att man är klar med utbildningen i polen behöver man inte göra några extra prov eller någonting för att kunna börja som praktiserande läkare här i sverige. Man har kunskaper inom allt...om inte mer än de sveka studenterna. Vi som gjorde intagningsprovet och kom in fick träffa en läkare som precis var klar med sin ubildning i Polen och skulle börja jobba på KI. Han var hur nöjd som helst med utbildningen. Så att den polska utbildningen skulle vara sämre är bara någon konstig fördom som du har, polska proffesorer är mycket strängare än de i sverige. Jag vet dessutom folk som redan pluggar i Gdansk som är mycket nöjda så....jag hoppas på att de inte sprider osanningar :) Lycka till med utbildningen var du än bestämmer dig för att plugga! mvh / mia

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀