Heeej. - Forum

2005-10-17 20:57   Nicole Flint
Heej, jag heter Nicole Flint är 16 år, och i april 17. Jag är redan trött på den skola jag går på, och de beror på att jag vill bli frisör , och om de finns någon utbilning som inte kräver gymnasiegrund? ocg vilken ålder man måste vara i för att få söka in? Skulle bli jätte glad om ni kunde svara på dessa frågor. Tack på förhand // Nicole

Ang: Heeej.
2005-10-18 10:27   Informationsavdelningen
Hej, Det finns flera utbildningar inom frisör yrket. Bla kan du söka till ett gymnasium som har frisörutbildning så slipper du hoppa av skolan. Om du söker på frisör i vår söktjänst så får du upp många utbildningar inom yrket som inte kräver att du har avslutat gymnasiet. Om du har svårt att hitta dem eller vill ha svar på andra frågor kring ämnet är du välkomen att skicka ett mail till mig så ska jag hjälpa dig så gott jag kan. Min mail är anna@studentum.se Mvh Anna Rybecker Informationsavdelningen Studentum

Ang: Heeej.
2005-11-11 00:05   Sarah
Hejsan. Jag och en kompis som vill bli frisör kollade runt på Frisörutbildningar häromdagen. De kostar generellt mellan än 75 000 -125 000 kr och ger inte rätt till studiemedel. Om du fortfarande går i gymnasiet och dessutom är säker på att det är det här du vill göra, byt program så slipper du betala de pengarna sedan! Kram, Sarah

Ang: Heeej.
2006-11-06 12:18   Nicole flint
Heeej Tack, jag har försökt. men jag lyckades inte komma in på linjen detta året i heller. och nästa år är det inte lönt att söka för då är två år bortkastade helt i onödan .. men finns det inga andra vägar att gå för att nå in på frisörutbildning ? kan ni rekomendera nårga lärling platser ? Mvh Nicole

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀