Grafisk utbildning i NYC - Forum

2007-02-09 16:10   Boende fixat o klart
Hej! Någon som läst någon grafisk utbildning (annons/reklam/web m m) i New York City? Jag har hittat flera skolor som verkar bra, men det är en djungel. Sedan måste den vara godkänd av CSN också. Så om du vet någon eller själv har gått någon designutbildning (behöver inte vara just grafisk design) så hör gärna av dig! Jag har aldrig studerat utomlands innan, så all hjälp är uppskattad. (Jobbar sedan ca 4 år tillbaka som annonsproducent/grafisk formgivare, så jag har arbetslivserfarenhet) Non scio, perio! //Anja

Ang: Grafisk utbildning i NYC
2007-04-20 12:49   LS
www.berghs.se titta på BA utbildningar... sen har du skolor som Parson SVA Pratt mycket bra och kända skolor. det du för göra är att maila CSN om du får lån/inte. Ett helt program brukara vara lån berättigad. Men totalt med merkostnadslån är det 4482kr/v och som en international student skiljer sig priserna avsevärt från amerikanska tution fee. Men man för fylla fickorna hemma innan man åka iväg. good luck! :-)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀