Gdansk HT10 - Forum

2010-01-16 17:33   Anna
Hej =) Jag ska söka till Gdansk HT10 och undrar om det finns några andra fillurer där ute som också ska göra det. Är skit taggad och det skulle vara kul att få kontakt med andra som också ska göra det =D adda mig gärna på anna.daas@live.se

RE: Gdansk HT10
2010-01-19 11:48   paula
hej. jag ska också till gdansk ht 10.

RE: Gdansk HT10
2010-01-23 15:34   Nicole
Hejsan! Jag ska också till Gdansk till hösten! :D Jag gjorde intagningsprovet förra året men klarade det inte så jag får försöka på nytt ;)

RE: Gdansk HT10
2010-01-25 15:41   paula
hej Nicole. Läste här att du inte klrade intagningsprovet. Hur många var det som inte klarade det? Var det svårt?? Jag har hört att man får svara på löjliga frågor som inte alls är svåra. Stämmer det eller?? Jag ska göra provet i stockholm. Var har du tänkt att göra det?

RE: Gdansk HT10
2010-01-25 19:20   Anna
Hej å vad trevligt att ni också ska gå dit:) vart kommer ni ifrån? Själv bor jag i Göteborg och ska ta studenten denna våren. Har fått ansökningsblankätterna av selection comittee men har inte skickat in de än. Hur är det med er?

RE: Gdansk HT10
2010-01-25 19:43   Nicole
Till saken hör väl att jag gjorde provet 2 dagar efter att jag tog studenten så jag hade absolut ingen tid till att förbereda mig, men provet var väl sådär. Man får svarsallternativ på alla frågar (80 frågor tror jag) men allternativen är så lika att det är lätt att blanda ihop saker om man slarvar haha :P Provet är ju på engelska också så det kan vara en bra idé att kolla upp vissa ord på engelska först så att man helt säkert förstår alla frågor. Det var inte så många som inte klarade det, kanske 10 av 50-60 ? Jag kommer inte riktigt ihåg hur många som va där. Jag ska göra provet i Göteborg :) Hur gammal är du ? Har du börjat förbereda dig inför provet ? Kram

RE: Gdansk HT10
2010-01-26 10:17   paula
hej. jag kan det jag kan liksom. jag ska läsa igenom biologi böckerna en gång till innan provet och gå igenom kemin. Annars tror jag inte att jag vet exakt vad jag ska plugga på. Har Mvg i de ämnena så jag tror att jag kan en del faktiskt. Jag är 20 år. Tog studenten förra året. Jag har redan kollat upp hur jag ska göra när jag ska åka dit första gången. Ska du ta flyg eller??

RE: Gdansk HT10
2010-01-27 11:52   Nicklas
Jag ska också söka till läkarlinjen ht 2010 i Gdansk. Har läst lite om utbildningen och det verkar vara jättebra där borta :) Om jag och ni ev blir antagna finns det ngn som vill dela lägenhet? Blir billigare och bättre om man delar tycker jag :) Men hur som helst är jag taggad till tusen och hps att vi snacka lite inför antagningarna och intervjuerna. Min mail: mellelini@hotmail.com Nicklas Melin

RE: Gdansk HT10
2010-01-27 13:30   Nicole
Jag tog också studenten förra året, men jag ska gå igenom allt igen för att vara på den säkra sidan. Förra året trodde jag precis som du att det var jätte lätt och det visade sig vara ett misstag så denna gången tänker jag förbereda mig ;) Jag åker ner med bil, jag kommer åka ner i sommar och försöka fixa lägenhet så jag åker med bil och släp så att jag kan få ner alla mina saker. Jag är inte direkt jätte intresserad av att bo i ett litet studentrum haha :P Hur åker du själv ner ? :) Nicole

RE: Gdansk HT10
2010-01-27 13:31   Nicole
Hej Anna! Jag har inte skickat in ansökningarna iår, men eftersom att jag sökte förra året kommer jag inte behöva göra om så mycket som tur är ;) Jag bor också i Göteborg! :) Vilken skola går du på ? Nicole

RE: Gdansk HT10
2010-01-28 23:14   Anna
Hej Nicole:) Jag går på Rudebecks gymnasium. vilket gick du på? haha det är ju skönt för dig. Själv måste jag gå och översätta mikna betyg och fixa foton :P Men har du redan bestämt vem du ska bo med, eller ska du bo själv? Kram

RE: Gdansk HT10
2010-01-29 12:40   Nicole
Jag gick på katrinelundsgymnasiet :) Jo jag kommer ihåg hur jobbigt det var med alla papper som skulle in :P Nej jag har inte bestämt vem jag ska bo med än, jag har tänkt att åka ner och kolla på lägenheter i sommar och jag vill gärna dela med någon :) Själv då ?

RE: Gdansk HT10
2010-02-02 20:43   /Anna
Hej jaha men det känner man ju till :) haha nej jag känner ingen som ska åka ner med mig, men jag tänkte bo i korridor först, kanske hitta någon som vill dela rum med mig innan jag åker ner. Annars har jag inte plannerat så mycket hehe. Måste först skicka in min ansökan först, som jag är lite seg med. Vad har du gjort det senaste året, rest runt eller?

RE: Gdansk HT10
2010-02-11 19:51   fahim
Tjeeeena alla framtida läkare! :D Jag tänkte också söka till Gdansk nu till våren, har fixat det mesta av alla pappers-grejer (åhh va jobbigt det var!). Är någon här från Stockholm? MVH Fahim

RE: Gdansk HT10
2010-02-19 00:58   Hakeem
Tjabba ! ska också göra intagningsprovet till juni! gdansk hösten 2010 here i come! jag undrar om det finns flera som ska åka. och isåfall om det är någon som vill åka ner innan om man klarat intagningsprovet och se hur det ser ut där nere"besök". Lägenhet skulle också vara ekonomiskt att dela. adda på hakkan_021@hotmail.com om ni vill bolla lite snack! !

RE: Gdansk HT10
2010-03-02 21:02   emilia
Hej! jag ska också göra provet i juni :) jag addade några på msn men vet inte om jag skrev rätt. adda gärna så kan vi prata. MVH Emilia :) emmi_goast@hotmail.com

RE: Gdansk HT10
2010-03-02 23:37   Asal
Till alla som har frågor/funderingar kring Gdansk. Så kan ni gärna kontakta mig, jag går andra terminen här. honeeybee.blogg.se honey.torabi@gmail.com

RE: Gdansk HT10
2010-04-02 21:19   Nadja
Hej alla kära blivande läkarstudenter! Ska också till Gdansk i höst tänkte jag. Får se om man klarar antagningsprovet först var länge sen jag läste kemi och biologi. Här är min msn och mail: fame_namless@hotmail.com Glad påsk på er! Mvh/ Nadja

RE: Gdansk HT10
2010-04-07 13:01   Fredrik
Är det någon mer än jag som ligger efter med sin ansökan? Kommer att få allting klart nästa vecka, hoppas detta inte innebär några problem :] Är det någon som halvgarderat med Wroclaw?

RE: Gdansk HT10
2010-04-08 11:08   lili
hej Fredrik. Jag är ganska sen med min ansökan. Måste bara skicka iväg kuveret och betala till Jedlinska. Adda mig om du vill lejlana_li@hotmail.com

RE: Gdansk HT10
2010-04-08 21:19   Marko
Det skall nog inte vara några problem, iaf inte enligt Jedlinska. Även jag ligger efter med min ansökning, men jag hoppas på att få göra intagningsprovet i Göteborg. Jag har även funderat på att gardera mig med Wroclaw. Om det är så att man blir antagen till Gdansk, är det någon som är intresserad av att dela lägenhet eller liknande? blir nog enklast med svenska rumskamrater. Det blir ju även billigare och lättare att klara utbildningen :) om någon är intresserad kan ni lägga till mig mig på msn: mm3365@hotmail.com //Marko

RE: Gdansk HT10
2010-04-28 21:25   Patrik
Hej Paula, jag tänkte fråga dig angående intagningsprovet. allså du klarade det inte men fick du inte gå vidare till intervjun som är efter? fick du veta det högt i salen att du inte klarade det? ciao patrik P:S jag har med sökt till Gdansk och kommer göra intagningsprovet i GBG.

RE: Gdansk HT10
2010-04-29 11:17   patrik
Hej Nicole, jag tänkte fråga dig angående intagningsprovet. allså du klarade det inte men fick du inte gå vidare till intervjun som är efter? fick du veta det högt i salen att du inte klarade det? ciao patrik P:S jag har med sökt till Gdansk och kommer göra intagningsprovet i GBG. Patrik

RE: Gdansk HT10
2010-04-29 16:16   paula
Hej Patrik. Jag har aldrig gjort intagningsprovet. Du blandar ihop mig med någon annan :P Jag s´ka däremot göra provet i Sthlm den 8:e juni. Jag tror faktiskt inte att de ropar högt vem som kommer in och vem som inte kommer in. Har du en mail adress. Kanske vill adda mig? :P lejlana_li@hotmail.com

RE: Gdansk HT10
2010-05-21 20:08   Fredrik
Någon mer än jag som blivit kallad på prov/intervju 6 juni i Stockholm? Undrar dessutom om någon varit duktig nog att redan nu fixat intyg om studiefinansiering utomlands från CSN?

RE: Gdansk HT10
2010-05-22 00:37   sahel
Hej alla! är det någon som vet om de förhör samma intagningsprov varje år! isåfall kan man bara memorera frågorna så klara man ju provet! Läste nånstans att någon Andy hade hand om studier i polen och hade sagt att proven är gott som lika! Stämmer detta? MVH/ Sahel

RE: Gdansk HT10
2010-05-24 22:49   sahel
tjena fahim! roligt att du vill läsa till läkare! jag har också sökt till gdansk. Är nyfiken, så om du vill bolla lite frågor o så kan du lägga till mig som vänn på facebook. Hade varit rolig o snakca med nån MVH Sahel Mohseni

RE: Gdansk HT10
2010-05-29 01:22   Nina
Hej Nicole! Jag ska göra provet nu i juni och riktigt nervös över hur provet kommer vara och har letat runt som en galning på nätet, för att veta lite mer. Jag ringde även Barbara och frågade runt liten men fick inte så bra svar, så jag försöker med dig! :D Jag undrade hur ser proven ut, vilken svårighetsgrad är det på? Samt vad är det som händer under intervjun? Kan man komma in om man gör bra ifrån sig på intervjun istället ifall man failar provet?:) Skulle vara riktigt tacksam för svar så fort som möjligt då jag har stress över detta:( Ha det toppen! MVH Nina

RE: Gdansk HT10
2010-05-31 12:14   P
hej. oroa inte dig. har du läst kimi a,b och biologi A,B och har VG eller högre så klarar du provet. Sluta stressa och läs på istället. Att stressa och fråga andra förbättrar ingenting. Bara ett tips :P

RE: Gdansk HT10
2010-06-01 14:19   sahel
det finns gamla antagningsprov www.sonans.no/interstudies/page?id=1240 öva på de, så kommer du klara provet! Dessutom kan du faila provet och ändå komma in om det går bra på intervjun! PÅ intervjun kommer du prata lite om dina betyg och studier inget farligt. 90% av alla kommer in och mer än hälften av dessa klarar inte provet. Så det är ganska lätt och komma in:)

RE: Gdansk HT10
2010-06-07 14:49   Nina
Åhh Tack snälla Sahel gud jag var så himlans orolig för allt detta:(.. Dina ord har hjälpt mig mycket, är dig väldigt tacksam!!! Ja P.. Jag har pluggat faktiskt men känner mig riktigt stressad för att det var ändå ett tag sen jag pluggade dessa ämnen och att komma ihåg allt på varje topic, är "lite" svårt.. Men tack för rådet jag ska plugga på;).. Lycka till på er alla nu imon!

RE: Gdansk HT10
2010-07-23 22:32   sara

Läs i ungern! .. det ska jag .. :P


RE: Gdansk HT10
2010-07-25 15:52   adam

vilka ska läsa i tjeckien då råå ?.... ;)


RE: Gdansk HT10
2010-12-24 16:09   Safa

Hej
Har de liknande prov på Gdansk Entrance exam? (menar denna länken www.sonans.no/interstudies/page?id=1240 )
tacksam för svar!
Safa


RE: Gdansk HT10
2010-12-28 01:46   studerande

yes, det är exakt som de 2 första proven med frågor och så ett svar som är rätt. Så du kan gissa och ändå få rätt svar liksom:) Lycka till, var inte stressad, du kommer klara dig om du pluggar kemi a/b och biologi A/B


RE: Gdansk HT10
2010-12-28 09:53   Safa

Hej
tack uppskattas! lycka till!
safa


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀