Frågor angående studier i Danmark - Forum

2006-04-20 14:52   Jacob
Hej! Jag planerar att läsa medicin i Danmark till hösten. Förhoppningsvis kommer jag in i Köpenhamn, men gör jag inte det så blir det Århus eller Odense. Har nu lite frågor angående detta. Var i Köpenhamn ligger Universitetet? Hur är studierna i Danmark jämfört med läkarlinjen i Sverige. Är det samma upplägg eller är det stor skillnad? Finns det nån bra sida att söka boende på (har tänkt söka i alla tre städer)? Är mycket tacksam för alla svar! MVH jacobstromberg@hotmail.com

Ang: Frågor angående studier i Danmark
2006-05-07 21:45   johanna
www.findbolig.dk tror ja det är är en bra sida att söka studentboende på. man kan även kkomma till den sidan via kph universitet www.ku.dk mvh johanna

Ang: Frågor angående studier i Danmark
2006-08-03 03:55   Malin
Läkarutbildningen i Köpenhamn ligger mittemot Rigshospitalet, lite mot den norra delen av stan. Inte speciellt långt från Norreport, knappt 10 min med cykel. Eftersom jag själv endast läst i Köpenhamn (eller läser) är det svårt att jämföra med den svensk läkarutbildningen, men de två ska vara likvärdiga. Har dock fått höra från flera håll att vi läser mer i Köpenhamn (utbildningen är ju också en termin längre), framförallt anatomi och farmakologi. Hoppas det hjälper dig något!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀