Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien - Forum

2009-06-21 12:37   Future Dr.
Hej, Det är fortfarande möjligt att söka till läkarutbildningen i Targu-Mures, Rumänien. Man kan antingen hitta info på universitetets hemsida eller på easyeast-medicine som har samarbete med universitetet och kan garantera en utbildningsplatser för HT-2009. Lycka till

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-06-24 23:25   Padey
Hejsan! Om man har redan sökt för flera veckor sedan genom MedInRo, och har fortfarande inte fått svar om man kommit in, är det möjligt att man garanterat kommer in? Jag ska få svar under veckan, enligt MedInRo. Finns tekniskt sett två arbetsdagar kvar och jag blir orolig. Jag har 17 i snitt från gymnasiet och dessutom skickade jag bevis att jag har pluggat neuroscience på Lunds Universitet. Snart får jag sammanbrott. Tack för svar :)

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-06-30 19:13   Targu-Mures antagning
Hej! Vad jag förstår så vet man inte förrän i slutet av juli om man kommit in eftersom antagningen har öppet ända till 20 juli. Har sökt både Cluj och Targu-Mures, men Targu-Mures lockar mer. Maxemilian

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-07-31 17:05   TA
Hej! Vad innebär att de garanterar en utbildningsplats, blir man verkligen garanterad en utb.plats?? Och om man ansöker på egen hand utan att ansöka via medinro el easy-east, kan det hända att man då ej blir antagen pga att man sökat på egen hand?? Vad kostar det att ansöka via en dem? Hur mkt betalde ni? Mvh TA/ tacksam för svar

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-08-18 17:46   Jonas
Är det nån som har fått höra nånting? Börjar ju brännas nu! :) Svår han är att få tag på killen från medinro

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-08-31 20:39   aaa
Hej hur gick det för dig som ansökte genom Medinro, kom du in? Kan man lita på Medinro?

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-09-01 13:06   Jonas
aaa: jag kom in! så det verkar som det går att lita på dem :)

RE: RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-09-01 15:38   Timisoara
Man kan fortfarande komma in på all universitet i Rumänien . Ung. fram till 15 ocotber ska sista ansökan tas emot. Vet säkert hur det funkar i Timisoara. Man måste ju känna lite folk för att fixa bra platser i bra serier osv. Spanna in staden. Lockar det så maila eller ring.kan förklara närmare hur det fungerar. Man har ju själv gått igenom detta

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-09-01 16:00   Doctors@live.se
Det är skit lätt att komma in överallt i Rumänien Man behöver Inga easy-east eller medinro... Ärligt folk! Jag ska börja Nu i october . Första året. passa på ni också fram till sista October kan ni fixa intagningen. jag är hemma i sverige just Nu så mejla angående frågor så kan jag hjälpa er med papper! Doctors@live.se

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-09-01 22:00   Arez
jag har 12 i snitt och behöver (för min egen säkerhet), tenta samtidigt som jag går ett naturvetenskapligt basår först... så det enda alternativ jag har är att söka in tills nästa studieår. Tror ni man kommer in med de betygen? Kan garantera att jag även kmr få MVG i naturkurserna, så motiverad som jag är. Kommer de ta hänsyn till det tror ni? Adda mig på ar33z@hotmail.com om ni har tid att hjälpa en framtida läkare=)

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-11-21 17:54   k
Hej. Jag tankte soka till lakarlinjen i rumanien for hostterminen 2010 och jag skulle garna vilja komma i kontakt med folk som tanker ocksa soka till rumanien till hosten. Vi kan byta fragor och funderingar, det ar inte sa kul att aka till ett frammande land ensam. Adda mig garna, msn: kristian2010@hotmail.co.uk

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2009-11-23 16:52   jeppe
kristian2010@hotmail.co.uk varför Uk? varför skriva utan äöå?

RE: Fortfarande möjligt att söka till Targu-Mures i Rumänien
2011-03-07 18:37   Medstudent

Hej

Är det någon som är intresserad av att söka till Targu Mures university of medicine and pharmacy, hör av er till medtgm@hotmail.com, vi kan hjälpa till, och gör det nu medan det finns platser kvar.
mvh


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀