folkbokföringsfråga som student utomlands - Forum

2010-03-24 07:35   Lion
Hej När man läst mer än ett år utomlands som jag nu i Rumänien, så fick jag post från svensk folkbokföring där det står att jag kommer att bli registrerad och folkbokförd i Rumännien, pga att jag vistats borta i över ett år, trots att man är hemma i sverige på loven, men det hjälps inte, har man en aktivitet, el sysselsättning/ plugg utanför landets gränser i över 12 månader så sker detta i kraft automatiskt, någon mer blivit folkbokförd i annat land el i Rumänien? Om man är beroende av svensk sjukvård med mediciner osv hur ska man få det att fungera, nån som har erfarenhet av detta? jag ska såklart kontakta svenska myndigheter och höra hur man löser detta, tänkte bara höra om ni andra också blivit folkbokförda utomlands??

RE: folkbokföringsfråga som student utomlands
2010-04-06 18:46   Isabelle
Hej! Var i Rumänien läser du? Jag skulle gärna vilja prata med någon om hur det är där nere. Om du har tid att svara på mina frågor kan du väl lägga till mig på msn? isabelle-larsson@hotmail.com Mvh Isabelle

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀