Fler som sökt till Riga 2012 ? - Forum

2011-11-17 20:50   samsung

Fler än mig från sverige som sökt till Riga till våren 2012 ?
Vore kul att komma i kontakt med er.
Hör gärna av er till : samsung1987@live.se


RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2011-11-27 20:57   Ludde

Jag har planer på att söka dit till hösten men jag antar att du syftar nu på våren?


RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2011-11-28 11:09   samsung

Ja precis jag sökt till våren som startar februari 2012.


RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2012-01-02 20:03   Terese

Japp, jag har sökt till Riga och jag kollar just nu på lägenheter, det verkar relativt lätt att få en lägenhet. Jag söker just nu efter room mates för det skulle kunna bli mycket billigare, har som mål att betala 2000 kr/månad inklusive vatten, el, möbler etc. och jag har hittat en lägenhet 15 minuter från universitetet som har ett sovrum + ett vardagsrum, om någon är sugen på att dela, den ser jättefin ut. Den har ett fräscht kök och kakelugn, mys. Tänk snabbt o maila mig om det finns intresse.


RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2012-02-09 11:57   Navid

Hej !

Jag undrar om att finnis här någon som kan svara på några frågor om antagning process och krav på läkare programmet i Riga universitet :

Jag har redan en motsvarande svensk Kandidat examen inrikting Biomedicin med tre års arbete erfarenhet som Receptarie på apotek båda i Iran och och turkiet samt ett års Lab assistant på en djur sjukhus .

Jag har pluggat till och med nionde termin på läkare programmet i Iran men tvingades att avbryta pga mina politiska åsikter mot regimen i Iran .

ville fråga om vad är antangskrav för läkare programmet i i Riga ? på STUDY ABOARD hemsida antagning kraven snitt betyg i GYM bör vara över 16 och för att kunna ansöka ! men det finns inte på season hemsida för det här program heller på Riga stradiens hemsida för läkare programmet :

Då vad är verkligen antagning krav ? om engelska språket behövs någon Tofel eller Itels eller Engelska B från GYM i sverige är tillräcklig .då bör betygen i Engelska B vara över VG ?

Jag har redan detta för ämne på Gym . Fysik A VG ,Fysik B VG , Biologi A+B MVG ,Kemi A+B MVG ,Matematik A+B+C VG och Matematk D G . Engeska A+B G

MVH Navid


RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2012-02-11 10:09   samsung
tjena ! De flesta studenter som pluggat engelska i Europa behöver inte skriva prov i Engelska, bara man har bra betyg. Hur mycket bra är, det jag jag inte svara på . De har godkänt ansökningar från studenter som haft G också. Det är bara Riga Stradins University student department som kan svara på den fråga. Men testa och sök in. Det kommer kosta dig ett par tusenlappar men du får du i alla fall veta om du har blivit antagen eller ej. lycka till

RE: Fler som sökt till Riga 2012 ?
2012-06-21 21:59   JuJJ

Hej, jag hade tänkt söka till läkarlinjen i Riga nu till hösten 2012. Och jag undrar hur man ska gå till väga för att hitta lägenheter?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀