Finns det en pre-med-kurs i Stockholm? - Forum

2009-04-08 20:44   melina
Hej! Jag är en 20 årig tjej som skall till Ungern. Måste veta ifall någon vet om man kan läsa pre-med kursen i Stockholm istället för den i Budapest på McDaniels college som går på ett år. Finns det i sthlm, vet någon något om det? För det vore ju bättre ekonomiskt.. MVH

RE: Finns det en pre-med-kurs i Stockholm?
2009-04-09 09:47   Malin
Ja det finns en pre med kurs i stockholm. Som jag själv tänker söka till. Har varit i kontakt med skolan, och ska dit på studiebesök. Det kostar och man studerar på heltid i 16 veckor. Dessutom man har inte rätt till studiestöd, under tiden. Här är en länk: www.studentum.se/Premedical_school_65472.htm Mvh// Malin

RE: RE: Finns det en pre-med-kurs i Stockholm?
2009-04-12 22:06   mvh shukri
finns pre med kurs i stockholm? mvh shukri

RE: Finns det en pre-med-kurs i Stockholm?
2009-04-18 20:16   M.g
Hejsan! egentligen så är de onödigt att slänga bort pengar på att försöka förbereda sig; ja menar de är ju inte så att man lär sig speciellt mycket åp 16 veckor. Ja tycker att ni ska söka och ta de som de kommar, som alla andra! Läs mer på facebook.com Under gruppen: läkare tror ja de står mycket om detta

RE: Finns det en pre-med-kurs i Stockholm?
2009-05-11 12:07   Petra
Hej Melina! Ska du söka in till ungern ht2010 eller i år? ifall inte, ska du söka till premedical year i höst? dessutom såå kan man gå det förberedande programmet på ett halvår. start jan 2010-maj 210. ifall du inte visste. mvh petra

RE: Finns det en pre-med-kurs i Stockholm?
2009-05-12 16:12   Vendela
Hej, Håller med M.g att det känns onödigt att gå en förberedande kurs innan. Jag har sökt till universitetet i Litauen och skall till Göteborg och skriva provet i Augusti. När jag kollat på de gamla prov som ligger uppe så är det inga konstigheter. Vore kul om någon annan skulle söka samtidigt. MVH Vendela

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀