Examensarbete i USA - Forum

2007-01-05 14:49   Apotekarstudent
Hej! Studerar termin 8 på Apotekar programmet vi Göteborgs universitet. Hösten 2007 är det dags för oss att göra våra examensarbeten på 20 poäng. Jag skulle gärna vilja göra detta i USA och då helst i kalifornien. Har ni några tips om hur man skall gå tillväga för att leta och hitta examensarbeten inom mitt område i USA? Mycket tacksam för svar!!

Ang: Examensarbete i USA
2007-02-01 10:17   Elisabeth
Hej! Tyvärr har jag inga tips men jag är precis som du ute efter ett ex-jobb i usa, då som ingenjör student. Under den tiden jag har hållit på har jag insett att det inte är så lätt att hitta ett ex-jobb där borta. Det fungerar inte på samma sätt där som här. En sak som jag har kommit fram till är att du måste ha en klar och färdig idé vad du vill undersöka, annars har företagen svårt att ta till sig dig som student. Sedan är det här med J1 visa som man nog bör skaffa sig. Försök och prata med svenska företag som även finns i usa och se om du kan få en fot in på det sättet. Eller om du har jobbat eller gjort någon praktik någonstans som har med din utbildning att göra så kan du kanske få ex-jobb genom det företaget. Hör av dig gärna om du får några tips, så kan jag höra av mig till dig också.

Ang: Examensarbete i USA
2007-04-17 16:05   Sussi
Jag hade en arbetskamrat som stack till Boston och gjorde examensarbete. Hon läste också Apotekarprogrammet i Göteborg. Så omöjligt är det kanske inte...

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀