Erf av Kulturstudier? - Forum

2010-09-07 14:46   Sussi

Undrar om det finns någon med erfarenhet av utlandsstudier med "kulturstudier" (www.kulturstudier.se)
Det låter mycket intressant men vill gärna höra mer om det, om hur det är i praktiken osv. Så om någon vet något och har något att säga om det, skulle jag bli glad. Minsta lilla vore intressant att höra kring detta.


RE: Erf av Kulturstudier?
2013-04-05 18:44   Maria

Hej!

Jag pluggade med Kulturstudier i Nicaragua för några år sen. Jag kan verkligen rekommendera det. Organisationen var seriös liksom studierna. Om man behövde kunde man få mkt stöd men ville man inte så var man fri att göra som man ville. Erfarenheten av att plugga utomlands vill jag inte vara utan! Staden vi bodde i i Nicaragua var väldigt trevlig och lagom stor. Kulturstudier anordnade också studiebesök t ex på en kaffeplantage.

Det som var bra var att man kan tillgodoräkna sig studierna hemma och att man får CSN. Jag har även hört andra som varit iväg på andra av Kulturstudiers kurser och som varit väldigt nöjda.


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀