ensam - Forum

2005-06-21 15:47   anna
hej kan man åka utomlands och studera själv? min mamma tycker inte att jag ska det.. men jag kan inte få med någon annan ju.. vad ska jag göra?? /anna

Svar: ensam
2005-06-21 17:16   Studentum
Hej Anna, hur gammal är du?

utomlands
2005-06-21 17:36   anna
jag är 20 i sommar

Hej
2005-07-06 20:31   Sofia
Det tycker jag absolut att du kan! Lite dyrt kan det ju bli förstås.. Jag är själv sugen på att läsa min universitetsutbildning i något annat land. Det svåra tycker jag är att hitta en utbildning som kan vara till nytta även om man senare flyttar hem till Sverige. Förhoppningsvis kommer ju det svenska universitetssystemet att anpassas lite bättre till många övriga europeiska utbildningssystem. I så fall skulle det inte kännas som en lika stor chansning!

Brisbane?
2005-07-20 21:09   Lisa
Hej anna, du vill möjligtvis inte till Australien? Jag har lite funderingar på att åka ner till Brisbane i slutet av september. Vill gärna gå en förberdande engelska kurs på 12 veckor och sedan läsa något program "yrkersförberedande" på tafe i feb! Hör av dig till mig om du är intresserad känner oxå att det skulle bli både tryggare och roligare om man var några stycken som åkte ner! /lisa pettersson_lisa@hotmail.com

Ang: ensam
2005-10-01 12:22   Amanda
det är väl klart att du kan! de flesta jag vet som studerat utomlands, både i och utanför europa har rest själva! grejen när du åker till ett annat land för att plugga är ju lite att testa dig själv. lära känna nya människor och bli mer livserfaren. då är det bättre att va själv än att omge sig med samma människor man brukar umgås med! amanda

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀