Visa studentum.se som: Mobil

Dyr utbildning - Forum

2006-01-16 17:41   Maria
Hej alla. Jag har tänkt söka in till veterinärutb. i Budapest/Ungern. Jag skulle vilja fråga någon som pluggar där nu eller ska plugga där i framtiden hur ni löser hela den ekonomiska biten. Av det jag har förstått så kan man låna till själva skolavgiften av CSN men resterande pengar, alltså det man ska leva för får man stå för själv...om man nu inte har dessa pengar hur gör man då? Har någon något tips? Blir det att söka stipendier då?. Vore enormt tacksam för svar....vore intressant att höra hur andra har löst det. Min mail: formfranskan@hotmail.com /Mvh Maria.

Ang: Dyr utbildning
2006-01-19 21:38   samantha
hej! Jag tänker gör antagningsprovet till budapest i mars, och tänkte finansiera studierna endast med CSN (de ger nämligen en viss summa varje vecka för levnadskostnader utöver studiekostnaden). Tänker du göra något av de båda proven i vår? MVH/Samantha

Ang: Dyr utbildning
2006-01-20 14:27   Maria
Hej! Jag har faktiskt tänkt fortsätta jobba nu i vår för att få ihop pengar och passa på att plugga lite på det som ingår i kunskapsprovet. Vad bra att du sa det där om csn, när jag pratade med dem så sa de att jag totalt kunde jag få 133000:-/läsår(lån+bidrag+merkostnadslån)...det ger alltså ca 30000:- över att leva för /år...lite knappt..hmm. Har du tänkt gå på informationsträffen i Stockholm den 23 Mars kl 15.00? Vi kaske ses där. Hör gärna av dig på min mail: formfranskan@hotmai.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in