Designutbildning i Italien - Forum

2008-08-07 17:19   Designskolor
Hej! Jag vill studera industridesign utomlands ett år för att kunna bygga upp en bra portfolio, få uppleva en ny kultur och lära mig mer om produktutveckling. Jag har hittat två skolor i Italien som verkar bra: Florens design akademi, som ligger i florens och har ett 1 årigt program på engelska i industridesign som kostar ca 67 000kr IED Istituto Europeo di Design som förmedlas av blueberry. den skolan ligger i Milano och har också en 1 årig program på engelska i industridesign. som kostar 92 000kr. Mitt problem är att jag tycker att Florens verkar vara en mysigare stad så jag skulle helst studera där, men samtidigt verkar IED skolan som en bättre och mer intrenationell skola. Jag skulle behöva tips på vilken skola jag ska välja, om någon vet positiva och negativa saker om dessa två skolor??? snälla!! Om någon har tips på en annan bra design skola på engelska så tar jag tacksamt emot inlägg.

RE: Designutbildning i Italien
2009-02-01 13:39   Nasim
Hej, Jag såg att du skrev ditt inlägg förra året och undrar om du har börjat i skolan i Italien och vilken du valde? Jag har funderingar på att åka till Milano och plugga Fashion Stylist på IED. Hur trivs du och hur gjorde du med boende och allt det där som kommer med att flytta utomlands?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀