Danmark vet! - Forum

2007-02-07 14:59   Ulson
Hej! (igen :D) Nu har jag kommit på ännu fler frågor! Jag gick bara samhäll i gymnasiet :( nu ska jag plugga alla naturämnena för att få behörighet, dessa ämnen som jag alltså inte pluggar upp utan bara pluggar såhär i efterhand måste väl räknas in i betyget sen om jag söker till Danmark? eller? :S Sen undrar jag även om någon har koll på hur mkt svårare det blir att komma in i Danmark 2008.... Nu ligger jag på 18,4 men hoppas på att höjja snittet med naturämnena eftersom jag alltid har haft lätt för de förut (i högstadiet iofs ;)).. Slovakien vore ju ett alternativ men nu är jag ihop med en kille som inte är så sugen på att jobba i slovakien för slavlön i flera år :S och det är seriöst så jag skulle föredra nåt land med lite bättre möjligheter för vårt förhållande :D Tacksam om nån har nåt svar !! :)

Ang: Danmark vet!
2007-02-12 18:25   Bengan
Hejhej! tyvärr är det så att när man söker till danmark så går de på ditt utgångsbetyg. det spelar alltså ingen roll om du läser upp till 20,0. men läser du upp dina ämnen kan du ju lika gärna söka i sverige :D Kram

Ang: Danmark vet!
2007-02-14 13:23   Ulson
Hej! Det vet jag. det jag frågade var att de ämnen som jag pluggar på klomvux (!!! INTE PLUGGAR UPP UTAN PLUGGAR FÖR FÖRSTA GÅNGEN ALLTSÅ!!) räknas in i mitt slutbetyg. Mvh

Ang: Danmark vet!
2007-02-20 21:33   Stina
Hej, om du gick ut gymnasiet med 18,4 kommer det att vara dom poäng du söker in på. Att du läst vissa behörighetskrävande kurser efter gymnasiet kommer inte att kunna ändra ditt slutbetyg, trots att de behövs intyg att du läst dem. //Stina

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀