Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest) - Forum

2011-01-17 15:41   F

Hej!

Jag vill läsa läkarutbildning i Rumänien hösten 2011 (på engelska). Jag undrar vad som är skillnaden mellan utbildningarna i Cluj-Napoca, Tangru Mures och Carol Davila (i Bukarest)?
än så länge har jag bestämt att ha Bukarest i första priotering, men vad är nackdelarna med att läsa i Bukarest???
Varför läser de flesta svenskar i Cluj och Tangru istället för Bukarest, trotts att det är 8 timmars bussresa?

Jag blir mycket tacksam för all svar
/Fatima


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-01-31 20:01   maria

sök inte via agentur. det är det första du INTE ska göra om du ska söka till targu. du komemr komma in där om du har godkända papper. sök till cluj. det är mkt bättre organiserat. i targu förekommer det alldeles för mkt fusk och det är väl för att alla nötter går där. jag föreslår verkligen cluj (sj går jag inte där) men hade gärna flyttat dit.


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-02-01 21:09   Fatima

Tack så mycket för ditt svar!
Ok, jag ska söka själv :)
Det jag mest är orolig för är att hitta lägenhet, jag har ingen aning hur man fixar det :( jag skulle uppskatta om du berättade vad du kan om det.

Mvh


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-02-05 14:47   Ell

Hej!
Jag tänkte också läsa i Cluj till hösten. Jag har samma frågor som du och funderar på att ta hjälp av en agentur men det kaske är dumt? Om du vill kan du kontakta mig.

elleonor81@hotmail.com

Mvh Elleonor


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-03-09 16:26   mal

Hej.

Jag ska söka till rumänien till hösten 2011 men vet ej till vilken stad.

Jag har sa många frågor, känner mig lite vilse nu =(

är det några fler som ska söka till rumänien? hör av er sa kan vi hjälpas åt att svara på vara frågor.

Hör av er//// malin_20@writeme.com.

malin//


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-03-24 00:29   hej

hej
jag har bestämt mig nu att söka till cluj 2011.
bara väntar för att universalitet ska lägga blankett för admission och resten av pappart har jag fixat.
och förresten sök ej via agenten.
lycka till allihopa

Nasir


RE: Cluj & Tangru vs Carol Davila (i Bukarest)
2011-03-24 13:54   rami

Hej jag undrar vad det kostar att plugga läkarutbildningen i Cluj-Napoca?
Är utbildningen godkänd i Sverige eller krävs det vissa kompletteringar?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀