cluj napoca medical university i Rumänien - Forum

2011-04-20 18:29   hej hjälp mig

hej

jag söker på egen hand att komma in i cluj napoca medical university för 2011/12 året men jag kunde inte hitta blanketter för admission på deras hemsidan eller någon annanstans.
så hjälp mig att var kan jag skaffa admission blanketter och dela gärna era erfarenhet med mig.

tack mvh Nasir

nasir_watanyar@hotmail.com


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-05-08 16:22   -

det är betydligt bättre att plugga i ungern eller polen. varför söker du till rumänien??

/ oliver


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-05-09 20:26   hej hej

jag har redan sökt till cluj and ska söka till polen också i den här veckan.

på vilken sätt är det bättre att plugga i polen eller ungern?
nasir


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-05-10 14:34   .

ungern och polen har undervisat läkarprogrammet på engelska mycket längre än rumänien. dessa länder är också mycket mer utvecklade på alla sätt. jag reste omrking i östeuropa i 5 veckor i sommras och kollade på de flesta städer som erbjuder läkarprogrammet. om du tänker på polen, varför inte söka till ungern?

/ oliver


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-05-11 15:57   hej igen

jag har inte så bra betyg plus jag vet inte om jag kan klara intagninsprov i ungern där alla universitiet har.

om så fall vilken universititet i ungern skulle du rekommenderat
tack


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-05-17 11:25   .

de kollar inte så noga på betyg från gymnasiet. inträdesprovet är enkelt. vill du till en liten studentstad så är pecs i ungern bäst. jag börjar där till hösten. vill du ha en storstad så är krakow i polen bra.

oliver
olly__@hotmail.com


RE: cluj napoca medical university i Rumänien
2011-07-03 19:28   C-J

Nasir

Jag var i en vecka i rumänien innan sommaren och turistade och fick bland annat gå runt med svenska studenter som var på skolan. Staden Cluj-Napoca är en skit trevlig stad och alla de studenterna jag träffade trivdes väldigt bra. Då jag gick omkring på skolan så fick jag en inblick hur pass modernt det ändå var och jag var chockad! Jag kan även tilläga att jag fick utan några problem vandra runt på skolan och vara med under en obduktion vilket var spännande.

De som jag har kontakt med där nere här jobbat och bott där i nu 5 år och de säger att det förändras enormt fort och blir mer och mer likt väst länderna. Kan förövrigt säga att jag var på KFC starbucks och Converse butikerna som fanns där.

Jag har också sökt till cluj nu 2011/2012 och väntar på beskedet kring intagningen som kommer den 5 augusti.

Undrar du något mer så kan du ju maila mig carljohan.hyltse@gmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀