Cluj i september - Forum

2007-09-04 16:26   Jesper
Jag åker till Cluj i september och söker ressällskap. Är du också på väg dit? Maila mig så vi kan åka tillsammans. jesper_axberg@hotmail.com

avresa
2007-09-18 01:15   walter
Hejsan Jesper jag åker den 26e september du kan höra av dig.

Ang: Cluj i september
2007-09-23 17:32   DM
hej Jag ska också åka till Rumänien( Cluj Napoca) 26 september. Vi kanske ses då?

Ang: Läkare i Rumänien
2007-09-27 21:58   Anders Rohlin
Hejsan. Mitt namn är Anders. Nu e de ju för sent, men jag och 2 av mina kompisar är EXTREMT intresserade av att läsa i Rumänien nästa höst, om 1 år. Men man har massvis med frågor om allt möjligt och om jag inte skulle komma in på läkarlinjen i Rumänien eller någon annan stans, skulle jag bli väldigt ledsen och besviken. Så nu undrar jag bara, om jag kan få hjälp och svar på några frågor av dig som redan kommit in på linjen? Skulle vara väldigt tacksam och glad om du hade tid att prata via mail, msn eller på något annat sätt, så att jag kan få lite mer info. Du kan maila mig på matchoo_1@hotmail.com (samma msn adress) MVH: Anders Rohlin

Läkare i Rumänien
2007-10-01 21:11   A
Hej! Jag vill också söka till Rumänien till nästa höst, men jag skulle också vilja prata med någon som går utbildningen så man får veta hur det är och om det verkligen är seriöst. Måste säga att man blir lite fundersam när det sägs att det är så lätt att komma in..inget antagningsprov. Vill gärna prata med nån som går där! Ni andra som har skrivit här, Anders & co får gärna höra av er om ni har fått nån kontakt i Rumänien!? Skulle bli glad! mejl:annika.henrikson@gmail.com MVH

Ang: Cluj i september
2007-10-18 19:44   sd
hejhej !!! jag är också sugen på att plugga till läkare i rumänien men måste man ha läst fysik B för att komma in på linijen?

Fysik B
2007-10-25 09:54   A
Hej! Nej, man behöver inte ha läst den kursen. Fast det kan ju aldrig vara negativt.

svra ang Fysik B
2007-11-06 00:46   TN
Nej, man måste inte ha läst Fysik B man måste inte ha läst nånting sånt alls.. man kommer in ändå om man är bland de första som söker.. TN

anmälan läkarlinjen
2007-11-07 15:27   M
Hej, jag undrar bara om man gör en anmälan till läkarlinjen är den då bindande ifall att man tar sig in eller kan man tacka nej utan att behöva betala engångsavgiften? tack på förhand /M

anmälan
2007-11-07 18:13   F
Hej. Nej en engångsavgift på 2000:- ifall dem har hittat en plats åt dig. Hittar dem ingenting så behöver du inte betala någonting. Förövrigt, hur gick det för alla er som åkte till Cluj sen? Trivs ni? Har ni "the time of your life"? Klarar ni er även utan förkunskaper? Berätta gärna om hur det är att studera i Rumänien, ifall ni inte vill/orkar/kan berätta här så skriv gärna en mailadress så man skulle kunna ställa några frågor... Tack på förhand. MVH

utbytesstudent
2007-11-22 14:25   M
Funderarde helt enkelt på hur det är om man väl är antagen och studerar i rumänien på läkarlinjen, kan man då söka tillbaka till sverige som en slags "utbytesstudent" och få gå någon termin i sverige? Om så, hur många terminer måste man först ha läst i rumänien. Notera att det inte är AT-tjänsten jag frågar om utan de första fyra åren. tack på förhand /M

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀