Charles university ,Prag - Forum

2009-03-25 00:24   pavlos
Hej! Är det någon som just nu läser till läkare i Prag på Charles university, eller någon som ska söka till HT 09? jag vill veta hur lärarnas engenslanivån är och om det är billigt i Prag. Pavlos

RE: Charles university ,Prag
2009-03-30 16:19   Martin
Tjena! Jag har anmält mig till antagningsprovet i Maj. Billigt att leva etc? Jag har ingen information om det, mer än att det är billigare än i Sverige med mat, öl, transport och andra nödvändigheter. Terminsavgiften till Charles ligger på runt 50 laxar = 600 000 för hela paketet. Lägenheter etc. skall också vara billigare än här (3-5 tusen/mån för en trea) så man bör klara sig på CSN (förutsatt att man har 600 000 undanstoppade i någon madrass eller dyl.) Hoppas vi ses i Stockholm och Prag om allt går väl. Btw. om någon har länkar till bra och billig litteratur inför intagningsprovet får ni gärna maila mig. Eller om ni bara vill snacka om något annat. Jag är alla öron. martin.stenelo(at)gmail.com /Martin

RE: Charles university ,Prag
2009-04-17 19:33   Vendela
Hej, Tänker själv söka till Kaunas University, där kostar utbildningen 5000 Euro per år. Någon som skall dit i höst?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀