Byte av studieort läkarprogrammet - Forum

2006-07-15 16:27   student
Hej Jag har kommit in i på läkarprogrammet i Göteborg i BG-gruppen, men vill helst läsa i Lund. Vill någon byta? kontakta mig på email: tellus_world@hotmail.com

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2008-12-19 11:58   Isabel läkarstuderande
Hej! tyvärr så verkar det inte gå att byta hejvilt med varandra längre, jag hörde en historia berättat om hur systemet utnyttjats av folk som haft bra betyg, sökt kommit in och bytt program mot pengar, och sedan aldrig börjat. Om detta är sant vet jag inte. Men att det inte går att byta på egen hand är sant. Jag har just läst klart första terminen i göteborg och vill byta till Linköping, uppsala eller KI. Men det verkar vara väldigt komplicerat. Nån som vet hur man går tillväga på bästa sätt?

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2009-09-06 23:55   Caroline
Jag läser första terminen på läkarprogrammet i Århus. Vet någon om det är möjligt att få byta till Sverige

RE: RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2009-11-12 23:19   Matte
Är det någon som vill byta studieort från Göteborg till Umeå? Enormt fin studentstad med en campus med allt en student behöver samt gott om studentbostäder. Jag vill dock tillbaka till hemorten Göteborg. Blir klar med första terminen av läkarprogrammet i början på januari 2010.

RE: RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2009-11-17 21:45   Christoffer
Hej! Ska på intervju till läkarprogrammet i Umeå, för att ev. börja vt10. Det är en dröm. Men jag har fru och barn i Uppsala. Om någon kommit in i Uppsala och vill byta skriv gärna på denna tråd, då jag prenumerar på den.

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2009-12-14 21:47   Wi
Det verkar som sagt vara väldigt svårt att byta, speciellt om programmen inte är helt lika. Många program har gjorts om vilket har gjort det svårare att hoppa emellan. Som jag förstår det måste man söka in på programmet där man egentligen vill läsa, bli antagen för att senare kunna tillgodoräkna sig kurser och hoppa upp en eller flera terminer. Själv har jag just kommit in på Karolinska institutet men vill otroligt gärna in i Uppsala, där jag bor. Så nu gäller ett sista starkt försök på högskoleprovet för att komma in i Uppsala till hösten.

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2009-12-17 12:17   Isabel
Det är svårt att byta, men det som funkar lättast är att söka om på den stuideort man vill gå på och då tillgodoräknar man sig där. Ska försöka göra så från göteborg till uppsala eller KI, att byta mellan gbg och uppsala funkar bra femte terminen då man har läst samma kurser då.

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2010-10-21 10:39   Byte till GU

Hej,

jag går läkarprogrammet i Lunds universitet och skulle absolut tänka mig byta till läkarprogrammet i GU. Var god kontakta mig om det fortfarande är aktuellt.

Mvh
Elias


RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2014-07-16 08:53   Frida
Hej
Jag har kommit in på läkarprogrammet i Umeå inför hösten 2014 ...dock vill absolut byta till läkarprogrammet i Göteborg. Var god kontakta mig om du är intresserad!

M v h
Frida

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2015-06-10 01:03   shadi
hej
Jag läser läkarprogrammet i Göteborg och har läst två terminer . Har du löst problemet? Går det och byta? Jag är intresserad att byta till Umeå om det går?
mvh

RE: Byte av studieort läkarprogrammet
2016-10-31 19:06   Dn
Hej jag läser läkarprogrammet vid Umeå uni och vill mer än gärna göra ortsbyte till Göteborg. Ngn som vill byta?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀