Betyg för lälarlinjen i cluj - Forum

2009-07-30 18:30   Jocke011
Hej är det någon som vet vilka betyg och ämnen man måste ha för att komma in i cluj? var är det lättast att komma in på läkarlinjen polen ungern eller rumänien?

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-03 12:01   E'
Hej Jocke! I Cluj kollar dom inte så mycket på betyg eller vilken linje man läst, dom flesta kommer in men många hoppar av första terminen för att de inte klarar av det. Så det jämnar ut sig där. Nu har dom infört ett test i rumänien, ett engelska prov bara. Men om du ska söka till polen så måste du ha läst natur.

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-04 09:13   Jocke
Tack för svaret, kommer man behöva göra ett engelska prov även om man har bra betyg i engelska? jag såg att i en del länder som har engelska prov behöver man inte göra det om man har VG eller så i engelskan från Sverige.

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-09 18:38   E'
Jag gjorde engelska provet idag, är i cluj nu. Alla moste gora provet, sjalv hade jag mvg i eng men det spelar ingen roll, ALLA sokande moste gora provet. Det ar en skrivdel, en lyssna icg skriva ner svaren och en intervju med lararen dar dom frogar dig om allt varfor du vill bli lakare, vad du tkr om staden jamfort med sverige, massa frogor man inte for tabba sig po.. lite som en anstallningsintervju.., och en till del dar man fyller i ratt svar po en froga. typ som nationella, man ska ha allt ratt nu dock.

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-10 10:15   Jocke
Är det samma krav på betyg och att man måste göra engelska prov i targu mures som i cluj?Var det svårt engelska provet?

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-11 16:04   E'
T.M kräver inget engelska prov såvitt jag vet!

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-17 09:52   ...
Hur svårt var engelska proven där i cluj?

RE: RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-09-30 19:38   blivande.tl
Lyssna inte på vad den där skojaren sa om hur provet var. Provet var SKIT ENKEL! Inget att oroa sig för, man kan INTE misslyckas. Enkla frågor, enkla påståenden man skulle svara, samt en skit snäll lärare som typ frågade mig om mitt namn, innebörden av mitt namn, vad jag ska göra efter utbildningen. Med andra ord, på intervjun finns inga fel svar, så länge man inte är en retard och svarar helt åt helvete.. Oroa er inte för "provet". Borde inte ens kallas för prov.

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-10-01 16:05   ...
Tjena, funderar på att söka dit till nästa år undrar om det är något mer än ett engelska prov? biologi,kemi,fysik?

RE: Betyg för lälarlinjen i cluj
2009-11-21 17:47   k
Hej. Jag tankte soka till lakarlinjen i rumanien for hostterminen 2010 och jag skulle garna vilja komma i kontakt med folk som tanker ocksa soka till rumanien till hosten. Vi kan byta fragor och funderingar, det ar inte sa kul att aka till ett frammande land ensam. Adda mig garna, msn: kristian2010@hotmail.co.uk

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀