betyg för läkarutbildning - Forum

2009-05-06 19:01   bettan
Hej! Jag undrar om det är någon som vet om ett IG i Idrott påverkar antagningschanserna till läkarutbildningen i Polen och i Ungern. Har hört att ett IG i idrott är lika med att slutbetyget inte är giltig i Polen. Hur är det med Ungern då? Om man klarar antagningsprovet kan man väl antas iaf? Hoppas det är någon som vet något om detta eftersom det är väldigt sent nu att göra en prövning i Idrott..tack för all svar! //bettan

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-20 03:35   S
Tvivlar väldigt starkt på att ett IG påverkar ditt antagande, iaf när det gäller polen. Det de kollar på är fysik, biologi, kemi.

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-25 14:50   Dr
Hej bettan, Som andraårselev på Semmelweis så tvivlar jag starkt på att ditt ig i idrott kommer påverka ansökan. Lycka till! mvh Dr Ignaz Semmelweiss

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-25 19:02   bettan
Hej! Tack för svaret! Jag är verkligen mycket lättad nu :) Jag är mycket intresserat av att studera i Semmelweis..jag uppskattar om du kan ge mig några råd och tips om intagningsprovet..var den svår? vad bör jag tänka på när jag gör provet, finns det något som jag bör träna extra på när det gäller kemi och biologi? Vilka slags frågor stälde de under untervjun? Trivs du i Semmelweis? Kan du berätta något om universitetet och studierna därborta? oj va många frågor det blev! ursäkta mig för besväret :) Jag ska göra intagningsprovet den 13 juni, jag är sååååå stressad just nu... så jag uppskattar alla tips och råd enooooooooooooorrmmt mycket! Lycka till med dina studier! MVH Bettan

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-25 21:25   am
Hej. Behover ni hjalp med ansokningsprocessen eller har fragor, tveka inte att hora av er. anatomi@hotmail.co.uk

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-26 12:01   Dr
Bettan, Hehe, det var en del fragor, ja :) Istallet for att studera infor mina final exams sa tog jag mig tiden och fixade fram lite gamla intagningsprov sa kan du jamfora och kolla nivan pa dem. Sjalv tyckte jag inte att provet var nagot speciellt, men det ar ju hogst individuellt! Nagra tips kan ju vara att komma dit uppkladd... Har i ungern forvantar sig professorerna och lararna att man ska vara uppkladd infor muntliga prov, sa redan dar kan du ligga ett steg fore halften av alla studenterna som oftast kommer dit kladd i jeans och t-shirt. Killar ska ha kostym och tjejer motsvarande kladsel. Studierna har ar helt okej, jag trivs absolut. Vi ar manga svenskar och norrmann ifall det kanns tryggt! Jag har inte kommit sa langt att jag kannt pa den kliniska delen av utbildningen vilket sags vara nagot samre an den svenska. Men hittills tycker jag att utbildningen jag fatt ar kanon. Skriv din mail har i forumet sa mailar jag dig garna de sample tests jag pratade om.. Det kommer nog ga jattebra! Mvh Dr Ignaz Semmelweiss Ps. Jag skrev ett inlagg har pa forumet ang finansiering som jag tycker du och andra som soker till ungern/semmelweis bor lasa, leta upp den och las :) ds.

RE: betyg för läkarutbildning
2009-05-26 15:59   bettan
Tack så mycket för tipsen! :) Jag blir mycket glad om du kan skicka de sample test som du pratade om. Min mail är: bettan_123@live.se Håll tummarna för mig den 13 juni :D Mvh Bettan

RE: betyg för läkarutbildning
2010-05-17 15:47   Marianne B
Hej! Låter bra att du trivs och är nöjd med utbildningen. Du får gärna maila lite tips / gamla intagningsprov / hur provet går till och annat som kan vara bra att veta. Tacksam för din hjälp. Hälsningar, Marianne B

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀