Betyg? - Forum

2005-09-07 22:05   SK
Hej! Jag tänkte söka läkarutbildningen i danmark nästa år och undrar hur man gör med betygen, ska man bara skicka med de svenska i ansökan, eller behöver man översätta dem till danska? Tacksam för svar!

Ang: Betyg?
2005-11-01 00:43   eeee
TJaba. Jag själv har kommit in på Läkarprogrammet i Odense våren 2006. Man ska skicka in betygen som dom är. Dock vill Universiteten att de vidimeras(skrivs under) av två personer utanför familjen, be dina grannat tex. Betygen räknas om av resp universitet. Ansökningsblanketterna hittar du på www.kot.dk om jag inte minns fel och måste skickas till respektive universitet som du vill söka. Det går inte att använda internetansökningen som ickedansk. Ansökningsblanketterna är lite knöliga men det är egentligen inga konstigheter, kolla bara upp om du vill söka kvot 1 eller kvot 2, eftersom det påverkar hur din ansökan ska ser ut. Nu har du fått mer information än du behöver. Lycka till!

Ang: Betyg?
2005-11-01 09:49   lizzie
hej! jag hade väldigt gärna komma i kontakt med dej, angående vad som krävdes för att söka till danmark, vad du kom in på mm Hade du kunnat mejla mej på fiskelizabeth87@hotmail.com (ska själv nämligen söka till odense nästa år) /lizzie

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀