Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen? - Forum

2006-05-01 18:23   Parisa
Nu börjar jag fundera mer och mer på läkarprogrammet i Polen, men vad är det för behörighetskrav egentligen? Jag gick Natur med matte/data inriktning, så jag har kemi,fysik och biologi A, men inte b-kurserna. Kan jag komma in på läkarprogrammet i Polen ändå? Och vad är det för betyg som gäller? Vet ju att det är lättare att komma in där, men ungefär vad ska man ha i snitt? Hjäääälp! :)

Ang: Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen?
2006-05-02 18:43   fardin
salam parisa khanoomm... du kan gå in här o kolla, jag tror man ska ha både A och B. men i alla fall gå in på www.interstudies.se lycka till.... du kan prata med dem oxå....det kan gå.... fardin

Ang: Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen?
2006-05-12 00:44   jc
Japp..du kan komma in i polen om du vill. Men det enda du behöver göra är att gå 1 månads per-course. Men det gör alla andra skandinavier också(Norge,Danmark). Mvh Jc

Ang: Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen?
2006-05-12 10:22   Parisa
Så det spelar ingen roll vilket snitt man har? Man behöver inte ha typ 18 eller nåt?

Ang: Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen?
2006-05-15 16:47   fp
inte för de skolor med antagningsprov iaf

Ang: Behörighetskrav till läkarprogrammet i Polen?
2006-05-15 18:24   jc
om du har bra betyg i naturämnena samt engelska, dvs minst VG, så kan du få slippa pre-kurserna. Annars är det inga direkta krav på höga betyg, men utbildningen är fortfarande lika tuff.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀