Basår i London! - Forum

2007-04-27 15:11   rebecka
Hej! Jag har några frågor om läkarstudier i london och hoppas att det finns nån som kan och har lust att hjälpa mig. Syokonsulenterna är ju knappast till någon hjälp. Jag läste det samhällsvetenskapliga programmet på gymnasiet och är därför inte behörig att söka läkarlinjen i sverige (vilket jag senare vill göra). Jag måste därför läsa nat. basår eller läsa på konvux vilket jag inte är så sugen på. Jag skulle hemskt gärna vilja läsa nån motsvarighet till nat. bas. i london men vet inte hur jag ska gå till väga. Vad jag har förstått så finns det preporatory courses som t.ex. access to medicine som verkar vara som det svenska nat. basåret i England. Vet någon om detta finns på nån skola i london och hur och när söker man i sådana fall? Är man sen verkligen berättigad att söka läkarlinjen i Sverige? Om det finns nån som vet något så skriv gärna tillbaka, jag sitter helt fast just nu och vet inte vad jag ska göra. All info uppskattas! Mvh Rebecka

RE: Basår i London!
2009-10-24 02:13   fatosh_9005@hotmail.com
skulle bli glad om någon hörde av sig till rebecka. Själv har jag liknande problem.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀